O BĂUTURĂ despre care se credea că este SĂNĂTOASĂ, principala cauză a cancerului de sân

Un studiu desfasurat in Norvegia arata ca femeile care beau trei cani de lapte pe zi sunt de 3 ori mai expuse la riscul de a se imbolnavi de cancer la san comparativ cu cele care beau cel mult o cana de lapte pe zi.
Alina Costache
28 sept. 2015, 07:45
O BĂUTURĂ despre care se credea că este SĂNĂTOASĂ, principala cauză a cancerului de sân

Rata imbolnavirilor de cancer mamar este in plina crestere, iar mai nou se pare ca tocmai laptele ar fi principalul responsabil pentru aceasta crestere exponentiala din ultimii ani. Pana nu demult, se credea ca laptele doar accelereaza dezvoltarea cancerelor deja existente, dar acum oamenii de stiinta il considera o cauza directa a bolii, scrie secretele.com.

Cele mai multe cazuri de cancer mamar se inregistreaza in Finlanda, Suedia, Marea Britanie, Canada si America. Toate aceste tari sunt pe primul loc si in ceea ce priveste consumul de lapte. Studiul norvegian a demonstrat ca rata acestui tip de cancer este foarte scazuta in culturile care nu incurajeaza consumul de lapte.

Hormonii si factorii de crestere din compozitia laptelui au potential cancerigen, dar acelasi lucru este valabil, se pare, si pentru toate suplimentele sintetice de vitamina D care se folosesc adeseori la imbogatirea laptelui si a produselor lactate. De aceea se crede ca femeile bolnave de cancer la san iau in medie de 2 ori mai multa vitamina D sintetica decat cele sanatoase.

Beneficiile consumului de lapte

Consumul de lapte si de lactate, in general, pe langa faptul ca intareste sistemul osos si contribuie la o crestere armonioasa, diminueaza riscul de hipertensiune, osteoporoza sau cancer de colon. Mai mult, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Cardiff University, consumul de lapte reduce riscul de deces din cauza bolilor coronariene sau a accidentului vascular cerebral cu 15-20%, scrie doarnatural.ro.

Citeşte şi Avocado conţine o substanţă care distruge celulele canceroase

Consumul de lapte protejeaza sanatatea orala, intarind dintii si prevenind aparitia cariilor. Laptele este si un remediu natural minunat pentru arsuri si alte probleme gastrice, echilibreaza flora intestinala, imbunatateste digestia si intareste sistemul imunitar, datorita continutului de zinc.

Mai mult, laptele este extrem de important nu doar pentru oase puternice, dar si pentru par sanatos si ungii rezistente. Totodat, consumul de lapte ajuta si la hidratarea optima a organismului, in special dupa un efort fizic intens, inlocuind cantitatea de fluide pierduta si oferindu-ne energie din plin.

Consumul de lapte contribuie la reducerea simptomelor sindromului premenstrual si inlatura stresul; mai mult, laptele ajuta la relaxarea musculara, la inlaturarea starilor de nervozitate si agitatie si la indepartarea insomniei, atunci cand este consumat seara.

Alte cauze ale cancerului la san

Dar exista si alte cauze pe care trebuie sa le avem in vedere. Numarul imbolnavirilor creste direct proportional cu consumul de produse de patiserie, zahar rafinat si anumite tipuri de carne (in special carne de porc), si scade direct proportional cu consumul de legume crude si peste.

Exista inclusiv o posibila cauza externa – purtarea sutienelor stramte. Femeile care poarta in mod frecvent sutien timp de cel putin 12 de ore pe zi sunt de 20 de ori mai predispuse la riscul de a dezvolta cancer la san comparativ cu cele poarta rar sutien sau care nu poarta deloc. Riscul este si mai crescut la femeile care poarta sutiene cu suport metalic.

Citeşte şi Băutura anti-cancer pe care o poate prepara oricine. Vezi ce conţine

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
„Dacă ești în război cu Rus, pleci de pe planetă, nu din Cluj!”. De ce are probleme Neluțu Varga la CFR. Exclusiv
Capital.ro
Prețuri carburanți duminică, 16 august. Cât costă benzina și motorina la finalul săptămânii. Noile tarife din benzinării
Playtech.ro
Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant turistic. Preparatele evitate de localnici şi bucătari
Adevarul
Vacanță în Delta Dunării, pe ape la niveluri record. Guvernatorul Florin Stăneață: „Se poate ajunge în orice punct de interes”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Gigi Becali i-a forțat plecarea antrenorului de la FCSB, iar rivalii au jubilat: ”Acum avem mai multe șanse!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat