Cea mai consumată băutură din lume distruge cancerul

Un compus care se găsește în ceaiul verde, considerat cea mai consumată băutură din lume, alături de apă, omoară celulele canceroase și nu le afectează pe cele sănătoase.
Alina Costache
05 feb. 2015, 10:05
Cea mai consumată băutură din lume distruge cancerul

Deși au mai fost studii care au demonstrat proprietățile anti-cancerigene ale ceaiului verde, specialiștii nu știau cum funcționează exact. De aceea, noul studiu s-a concentrat pe identificarea procesului prin care substanțele din ceai atacă celulele canceroase, scrie doctorulzilei.ro.

Oamenii de știință de la Universitatea Pennsylvania au explorat mecanismul prin care compușii din ceaiul verde țintesc celuele bolnave. Studiile anterioare au arătat că EGCG, un compus care se găsește în ceaiul verde omoară cancerul oral fără să afecteze celuele sănătoase. Cercetătorii cred că EGCG declanșează un proces in mitocondrii- uzinele energetice ale celulei- care cauzează moartea celulelor.

Profesosrul Joshua Lambert de la Penn State’s Center for Plant and Mushroom Foods for Health a spus: „EGCG face ceva care distruge mitocondriile. Distrugerea mitocondriilor declanșează un ciclu care cauzează și mai multe stricăciuni ducând în final la moartea celulelor„.

Citeşte şi Alarmant. Numărul cazurilor de cancer va creşte cu 70% în următorii 20 de ani

„Se pare că EGCG cauzează formarea speciilor reactive de oxigen în celulele canceroase distrugând mitocondriile, iar răspunsul mitocondriilor este producerea mai multor specii de oxigen reactiv”.

Speciile reactive de oxigen (SRO) sunt molecule chimice reactive care conțin oxigen. Cât timp nu se acumulează în exces, SRO au efecte pozitive în organism, fiind implicate în diverse mecanisme celulare. Însă când nivelul lor crește, celulele sunt distruse.

Deci, mecanismul de protecție al celulelor canceroase este dezactivat, în timp ce EGCG cauzează stresul oxidativ„, adaugă prof. Lambert.

Cercetătorii au aflat că EGCG nu au acest efect și asupra celulelor sănătoase. În plus, compusul crește capacitatea protectoare a celulelor sănătoase.

Citeşte şi REŢETĂ MIRACULOASĂ. De ce este bine să bei SIROP de RIDICHE NEAGRĂ cu MIERE

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Sondaj INSCOP. Cine cred românii că va fi golgheterul CM 2026
Capital.ro
Se schimbă calculele pentru pensii. Decizia intră în vigoare de la 1 iulie. Cum va fi influențat stagiul de cotizare
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Cele mai înfiorătoare castele din Transilvania. Locuri desprinse parcă din „Dosarele X”, cu secrete întunecate
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Horoscop financiar pentru weekendul 13-14 iunie 2026. Cele patru zodii care vor primi o sumă mare de bani
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți