STUDIU: Vinul Roşu, benefic în cazul diabeticilor

Un pahar de vin roșu la cină îmbunătățește sănătatea cardiovasculară a persoanelor care suferă de diabet de tip 2, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea Ben Gurion din Neghev (Israel).
Filip Stan
14 oct. 2015, 17:55
STUDIU: Vinul Roşu, benefic în cazul diabeticilor

Paharul de vin roșu băut seara ar fi benefic pentru colesterolul și inima celor bolnavi de diabet de tip 2, relatează miercuri metronews.fr.

Cercetătorii au vrut să afle care sunt efectele consumului moderat de alcool asupra diabeticilor. Ei au ales diferite soiuri de vin pentru a le măsura și au ținut sub observație 224 de pacienți cu diabet de tip 2, cu vârste între 45 și 75 de ani, srie Agerpres.

Majoritatea dintre ei nu consumau alcool în momentul începerii studiului. Participanții au fost împărțiți în trei grupe: membrii primei grupe au băut în fiecare seară 150 de mililitri de apă minerală la cină, cei din a doua grupă au băut 150 de mililitri de vin alb, iar persoanele din a treia grupă au băut aceeași cantitate ca celelalte persoane, însă de vin roșu. Meniul tuturor a fost același, bazat pe regimul mediteranean, dar fără restricții.

După doi ani în care a fost respectat regimul, cercetătorii au ajuns la concluzia că, în cazul diabeticilor, „un consum moderat de vin, mai ales roșu, în cadrul unui regim alimentar sănătos, nu este periculos și scade ușor riscul cardiovascular”. „Vinul roșu este cel mai benefic pentru metabolism, în principal fiindcă ameliorează sensibil profilul lipidic, mărind colesterolul bun (HDL) și reducând raportul dintre colesterolul total și cel HDL”, arată autorii studiului.

În plus, în cazul participanților la cercetare care au consumat vin, alb sau roșu, s-a îmbunătățit calitatea somnului față de cei care au băut apă minerală.

Citeşte şi STUDIU INEDIT. Persoanele care nu beau alcool prezintă un risc mai mare de a muri prematur

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
Singurul semn de întrebare la U Craiova pentru returul cu KupS. Cum arată primul „11” al lui Coelho. Exclusiv
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Ai trimis bani către un IBAN greșit. Mai poți anula transferul după ce a fost făcut?
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Cum l-a numit Victor Becali pe Mircea Sandu, la 16 ani de când a fost acuzat de fostul șef al FRF că a distrus fotbalul românesc: ”Mai luai o căpățână!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat