Excesul de zahăr ar favoriza dezvoltarea cancerului la sân

Excesul de fructoză, un tip de zahăr de consum curent, ar putea favoriza apariția și dezvoltarea cancerului la sân, potrivit unui studiu desfășurat pe șoareci. O echipă de cercetători de la MD Anderson Cancer Center, centrul de cercetări în cancerologie al Universității Texas, a arătat că fructoza contribuie la apariția acestui tip de cancer la șoareci și la dezvoltarea sa sub forma metastazelor pulmonare, scrie pourquoidocteur.fr.
Alina Costache
06 ian. 2016, 12:08
Excesul de zahăr ar favoriza dezvoltarea cancerului la sân

ructoza este un zahăr utilizat pe scară largă în industria alimentară, mai ales în Statele Unite, unde siropurile de porumb îmbogățite cu fructoză sunt la baza majorității băuturilor îndulcite. În general regimul alimentar occidental se caracterizează prin cantități excesive de zahăr.

Cercetătorii au crescut grupuri de șoareci cu regimuri alimentare mai mult sau mai puțin bogate în zahăr. După șase luni, mai puțin de o treime din șoarecii hrăniți normal aveau tumori mamare, dar jumătate din rozătoarele cu regim bogat în zahăr, echivalentul unui regim american mediu.

„Am stabilit că mai ales fructoza, utilizată în zahărul de masă și în siropurile de porumb îmbogățite cu fructoză, facilitează apariția metastazelor și producerea de 12-HETE în tumorile mamare”, afirmă Lorenzo Cohen, unul dintre autorii studiului.

12-HETE este un produs degradat al fructozei, despre care se crede că este implicat în dezvoltarea cancerului la sân și a multor altor tipuri de cancer. Pe cale biologică (numită 12-LOX), 12-HETE ar favoriza inflamarea tumorii și, în cele din urmă, dezvoltarea ei.

Chiar dacă rezultatele acestui studiu trebuie privite cu precauție — concluziile științifice se clădesc pe baza mai multor studii cumulate—, consumul excesiv de zahăr este tot mai mult incriminat ca factor de risc pentru anumite cancere. De altfel este clar și rolul zahărului în epidemia de obezitate și boli cardiovasculare. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă astfel ca aportul de zahăr să nu depășească 10% din caloriile consumate. „Această cantitate înseamnă circa șase lingurițe pe zi pentru femei și nouă pentru bărbați”, explică Lorenzo Cohen.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Care este echipa din România care a dat cei mai mulți jucători la Cupa Mondială. Nu e Steaua
Capital.ro
Prețuri carburanți marți, 9 iunie. Benzina și motorina s-au ieftinit în marile orașe din România. Cât plătesc șoferii la pompă
Playtech.ro
Câți bani trebuie să ai puși deoparte pentru situații de urgență. Calculul în funcţie de salariu care dă de gândit
Adevarul
De ce un apartament din 1975 poate fi mai valoros decât unul nou
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Banciu a numit naționalele uriașe care ”vor dezamăgi total” la Mondial: ”Zero barat!”
MediaFlux
Horoscop 9 iunie. Previziuni astrologice importante pentru toate zodiile
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți