Milioane de români vor completa această declaraţie la FISC după Paşte. Nu scapă nici cei care muncesc în străinătate

Declarația unică pentru persoanele fizice se va depune până la data de 15 martie, însă, prin excepție, anul acesta termenul este 15 iulie. Noul formular va reprezenta o comasare a șapte formulare fiscale actuale, printre care și controversata declarație 600.
Filip Stan
27 mart. 2018, 06:10
Milioane de români vor completa această declaraţie la FISC după Paşte. Nu scapă nici cei care muncesc în străinătate

Declarația unică pentru persoanele fizice va fi o comasare a șapte formulare fiscale folosite în prezent, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2018 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Documentul a apărut vineri în Monitorul Oficial și se aplică deja, însă modelul declarației unice și instrucțiunile sale de completarevor trebui emise până pe 22 aprilie 2018.

Ordonanța, care include schimbări majore la declararea și plata impozitului și contribuțiilor sociale, vizează, în principal, persoanele fizice care obțin venituri din activități independente, însă acestea acoperă și persoanele fizice cu venituri din dividende, chirii sau drepturi de autor, printre altele.

Mai precis, cele șapte declarații care vor fi comasate, odată cu apariția efectivă a declarației unice, sunt următoarele:

  • formularul 200 (veniturile realizate din România);
  • formularul 201 (veniturile realizate din străinătate);
  • formularul 220 (venitul estimat/norma de venit);
  • formularul 221 (normele de venit pentru agricultură);
  • formularul 600 (stabilirea contribuțiilor de pensii – CAS – și sănătate – CASS – datorate statului);
  • formularul 604 (stabilirea CASS pentru persoanele fără venituri);
  • formularul 605 (cererea de stopare a plății CASS pentru persoanele fără venituri).

Practic, prin intermediul declarației unice pentru persoanele fizice, PFA-urile și alți contribuabili vor declara veniturile realizate în anul anterior, veniturile estimate pentru anul în curs și contribuțiile sociale datorate pentru anul în curs.

Pentru anul 2018, termenul-limită pentru depunerea declarației unice va fi data de 15 iulie. Apoi, începând din 2019, termenul-limită va fi data de 15 martie. În orice caz, declarația unică va fi folosită pentru a definitiva anul fiscal anterior și pentru a face estimări pentru anul fiscal în curs.

Mai multe detalii, pe avocatnet.ro

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Claudia Pătrășcanu, declarație emoționantă despre viața alături de băieții ei: „Copilăria lor ...”
Fanatik.ro
“Nicușor, eterna față a înfrângerii!” Editorial devastator din tribună despre asemănarea izbitoare dintre Stanciu și Președintele României: “Seamănă la performanțe și discurs”
Capital.ro
Anii petrecuți în concediu pentru creșterea copilului contează la pensie? Ce prevede regimul acestei perioade
Playtech.ro
Prima de pensionare a profesorilor, în așteptarea unui răspuns. Ce se întâmplă cu plata celor două salarii de bază
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cine este Luca Niculescu, noul premier desemnat. De la jurnalism la diplomație și negocierile pentru aderarea României la OCDE
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Mihai și-a pierdut viața în Italia, după ce s-a izbit violent cu motocicleta de un zid
iamsport.ro
România - Suedia 0-1! Haosul continuă: încă un eșec pentru Hagi pe banca naționalei
MediaFlux
Horoscop 6 octombrie 2026. Ziua în care se poate schimba totul dintr-un singur telefon! Trei zodii au noroc la bani, iar altele primesc răspunsul pe care îl așteptau
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte