ANAF a făcut anunţul, data-limită este 25 mai. Apoi, curg amenzile!

Şapte din zece persoane au completat greşit Declaraţia Unică în ultimii doi ani, cele mai comune greşeli întâlnite fiind cele de calcul sau neînţelegeri ale limbajului legislativ, potrivit unui studiu publicat de Solo, primul serviciu digital de administrare a unui PFA.
Filip Stan
18 mai 2022, 17:26
ANAF a făcut anunţul, data-limită este 25 mai. Apoi, curg amenzile!
ANAF le-a pus gând rău românilor, anunțând că data limită pentru depunerea unui document important este 25 mai. Astfel, Fiscul a anunțat că a actualizat ghidul pentru persoanele care realizează venituri din chirii.

ANAF le-a pus gând rău românilor. Data limită este 25 mai. Au anunțat oficial

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat Ghidul fiscal al contribuabililor persoane fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală.

Ion Ţiriac, investiţie de 40 de milioane de euro lângă Guvern: „V-am chemat ca să ne lăudăm”. Tunul pregătit de miliardar!
Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoanelor fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală este disponibil pe portalul www.anaf.ro, în secțiunea Asistență Contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente și alte materiale informative.

Persoanele fizice care realizează venituri din aceste activități sunt obligate să depună Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212), până la data de 25 mai.

Există și un call center unde contribuabilii pot obține informații detaliate, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Totodată, pe canalul de Youtube ANAF – Agenția Națională de Administrare Fiscală, sunt disponibile materiale video referitoare la modalitatea de completare a declarației unice pentru persoanele fizice care realizează venituri din chirii.

Termenul limită este 25 mai

Termenul pentru depunerea Declaraţiei Unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice (Formular 112) este data de 25 mai 2022, inclusiv, anunţă Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

Declaraţia unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.

Angajații din România pregătesc proteste masive pentru majorarea salariilor. Prof. Mircea Coșea: „În vară va exista o criză de lichiditate în rândul populației” | EXCLUSIV
ANAF recomandă ca declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV) sau pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.

De asemenea, formularul poate fi depus şi în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Conform sursei citate, respondenţii s-au confruntat cu probleme precum: calculul greşit al plafonului pentru pensie şi sănătate, încadrarea eronată la normă de venit versus sistem real sau pur şi simplu aplicarea incorectă a unor facilităţi fiscale.

Totodată, cei mai mulţi dintre aceştia vin din domenii tehnice şi obişnuiau să îşi ţină singuri contabilitatea.

„Atunci când formularul pentru Declaraţia Unică conţine erori, oamenii riscă să plătească mai mult. De exemplu, consultanţii din industria IT care sunt atât PFA-uri, cât şi angajaţi cu normă întreagă se bucură de o reducere de 50% a normei în majoritatea regiunilor ţării, de care mulţi nu beneficiază”, se precizează în studiu.

În luna mai a acestui an, Solo a lansat o platformă pentru completarea Declaraţiei Unice 2021/2022. Serviciul se adresează celor care au venituri din PFA, PFI, chirii, dividende, investiţii, criptomonede sau indemnizaţii şi generează corect Declaraţia Unică în doar două minute. Primii 1.000 de utilizatori vor putea accesa acest serviciu gratuit.

„Tot ce trebuie să facă utilizatorii este să acceseze site-ul şi să răspundă la câteva întrebări simple despre venituri. Solo calculează taxele şi impozitele şi generează declaraţia unică pe care ulterior clienţii noi o descarcă şi o încarcă la ANAF în contul SPV (Spaţiul Privat Virtual)”, declară Alexandru Anghel, CEO Solo.

Utilizatorii sunt invitaţi să redirecţioneze 3,5% din impozitul pe venit direct de pe platforma Solo pentru a susţine unul dintre cele 3 ONG-uri partenere: Teach for Romania, Hospice/Casa Speranţei şi La Primul Bebe.

PFA-urile care doresc să se bucure de serviciile Solo au nevoie de 2 minute pentru a parcurge paşii necesari şi a deveni utilizatori. Pentru deschiderea unui PFA este nevoie doar de buletin şi o diplomă de studii. Serviciul cuprinde, pe lângă înfiinţare şi contabilitate, facturare şi depunerea declaraţiilor.

Solo înfiinţează şi administrează PFA-uri 100% online în baza unui abonament lunar de 89 de lei.

Solo este primul serviciu digital de administrare a unui PFA, de la înfiinţare până la facturare, contabilitate şi depunere declaraţii. Solo se adresează liber-profesioniştilor (precum arhitecţi, medici, avocaţi), freelancerilor, creativilor dar şi curierilor sau şoferilor de UBER şi Bolt. Compania a fost înfiinţată în 2020 de Bogdan Georgescu, Alexandru Anghel şi Annemarie Fabian.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Ella, fiica Andreei Bălan, a împlinit 10 ani! Mesajul plin de emoție transmis de artistă
Fanatik.ro
Marile probleme ale FCSB la debutul lui Reghecampf! Analiza lui Marius Șumudică
Capital.ro
Pensionarea femeilor la 67 de ani. Avertisment pentru românce. Ce se întâmplă odată cu încheierea activității
Playtech.ro
Cinci lucruri pe care să nu le faci niciodată în aeroport. Obiceiurile pasagerilor care îi enervează pe piloți și însoțitorii de bord
Adevarul
Pâinea la țest și murăturile atrag privirile, dar nu și cumpărătorii. Atmosfera de la târgul de toamnă din Slatina
wowbiz.ro
Vlad Bălțățeanu, audiat în cazul crimei Valentinei, tânăra găsită în valiză. Avocatul Adrian Cuculis: „S-a prevalat de dreptul la tăcere”. Ce spune unchiul suspectului: „El a omorât-o”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Sfârșit tragic pentru o femeie, în județul Vaslui. Mașina în care se afla s-a izbit violent de un cap de pod
iamsport.ro
E amăgit de ce s-a ales de un promițător fotbalist român: ”Exemplul perfect de ratare fotbalistică! Nu mai știm nimic de el”
MediaFlux
Bani în plus pentru pensionari. Ajutorul va fi dat în luna decembrie
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte