De ce este important un mic dejun copios: Poate preveni diabetul şi hipertensiunea

Un mic dejun copios poate preveni instalarea diabetului şi a hipertensiunii arteriale, precum şi a obezităţii, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, publicat în Obesity.
Alina Costache
07 aug. 2013, 14:16
De ce este important un mic dejun copios: Poate preveni diabetul şi hipertensiunea

Nutriţioniştii le spun de multă vreme persoanelor care doresc să slăbească că este important să ia micul dejun ca un rege, prânzul – ca un prinţ şi cina ca un om sărac, scrie Mediafax.

Noul studiu confirmă aceste informaţii şi cuantifică influenţa pe care o are un mic dejun copios asupra greutăţii corporale.

Un mic dejun copios contribuie la scăderea nivelului de insulină şi glucoză din organism, prevenind diabetul şi reducând riscul de maladii cardiace, hipertensiune arterială şi hipercolesterolemie. De asemenea, reduce probabilitatea de a simţi nevoia unei gustări în timpul zilei, micşorând riscul de obezitate.

La studiu au participat 93 de femei obeze, care au consumat fie un prânz copios, fie o cină bogată, pe parcursul a 12 săptămâni. Dieta zilnică a tuturor, cu un conţinut moderat de carbohidraţi şi grăsimi, totaliza 1.400 de calorii. Primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la prânz şi 200 la cină; al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la prânz şi 700 la cină. Cina şi micul dejun erau identice.

În ceea ce priveşte grupul care a optat pentru un mic dejun copios, s-a înregistrat o scădere a nivelurilor de grelină, un hormon al apetitului, insulină, glucoză şi trigliceride mai mare decât în al doilea grup. Mai mult, după încheierea studiului, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut în greutate, în medie, 8,6 kilograme, în timp ce voluntarele care au adoptat obiceiul unei cine copioase au slăbit, în medie, 3,5 kilograme.

De asemenea, circumferinţa taliei s-a redus cu 8,3 centimetri în cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri în grupul al doilea.

Autorii acestui studiu concluzionează că nu este important numai ce se consumă la o masă, momentul acesteia, dieta alimentară corectă, alături de exerciţiile fizice fiind indispensabile unei bune stări de sănătate.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Cele 4 cuvinte pe care le-a spus Gabi Tamaș după ce a câștigat Survivor România 2026. A fost o mare surpriză
Capital.ro
Noua lege a pensiilor schimbă regulile. Cine beneficiază de reducerea vârstei de pensionare. Se scad până la 3 ani și 6 luni
Playtech.ro
Câți bani vor primi profesorii evaluatori la Bacalaureat 2026. Vești proaste pentru cadrele didactice: niciun leu în plus pentru corectarea lucrărilor
Adevarul
Zelenski și-a schimbat aeroportul de plecare pentru vizitele externe. Liderul ucrainean a utilizat pentru prima dată aeroportul din Chișinău nu pe cel din Polonia
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
5 cu Claudiu Răducanu. Cursul valutar l-a dat peste cap pe fostul atacant
MediaFlux
Postul Sfinților Petru și Pavel a început luni, 8 iunie. Cât ține, dar și ce tradiții și obiceiuri se respectă
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți