Acţiunea preventivă a statinelor contra riscurilor cardiace, confirmată

Diminuarea concentrației de colesterol cu ajutorul statinelor reduce clar riscurile cardiovasculare la persoane cu o stare de sănătate relativ bună, relevă un amplu studiu internațional prezentat în cadrul conferinței anuale a Asociației Americane de Cardiologie (American College of Cardiology, ACC), desfășurate în perioada 2-4 aprilie la Chicago, informează AFP.
Filip Stan
04 apr. 2016, 14:48
Acţiunea preventivă a statinelor contra riscurilor cardiace, confirmată

”Implicațiile pentru practica medicală sunt uriașe și cred că trebuie categoric să avem în vedere prescrierea mult mai extinsă a statinelor”, a declarat Salim Yusuf, profesor de medicină la Universitatea McMaster din Canada, coordonatorul studiului numit HOPE-3 (Heart Outcomes Prevention Evaluation).

Elaborată prin analizarea, timp de cinci ani, a 12.705 de participanți, această cercetare clinică a arătat că medicamentele anticolesterol au dus la o scădere a riscurilor de boli cardiace de 25 % până la 40 %.

Studiile, publicate în ”New England Journal of Medicine”, au avut în vedere trei abordări: un grup de pacienți a fost tratat doar cu medicamente împotriva hipertensiunii arteriale, altul cu statine și un al treilea cu combinații ale celor două menționate deja. În fiecare caz, a existat, pentru comparație, și un grup care nu a primit nicio medicație (efect placebo). Scopul a fost acela de a evalua trei metode pentru reducerea riscului de infarct sau accident vascular cerebral (AVC) la persoane care, deși nu sufereau de patologii cardiovasculare, aveau cel puțin un factor de risc precum exces de greutate, tabagism sau antecedente de familie.

Rezultatele obținute ar putea fi utile pentru ”20—30 de milioane de oameni” din întreaga lume, a estimat Salim Yusuf, în contextul în care patologiile cardiovasculare reprezintă prima cauză de mortalitate pe glob.

Administrarea doar de statine a permis diminuarea, în medie, cu 25 % a riscurilor de infarct și AVC.

Tratamentele contra hipertensiunii au avut efecte asupra riscurilor de infarct și AVC numai la persoanele care aveau tensiune arterială prea mare.

Iar combinația de statine cu substanțe împotriva hipertensiunii a scăzut riscurile cardiovasculare cu 30 % pe ansamblul participanților și cu 40 % la cei cu tensiune arterială mare.

Cercetătorii au subliniat că ”statinele s-au dovedit deosebit de sigure și benefice în acest studiu clinic pentru toți participanții, indiferent de nivelul lor de colesterol, tensiune arterială, vârstă, sex sau etnie”.

Participanții la acest studiu — finanțat de Institutul canadian de cercetări în domeniul sănătății și de compania farmaceutică AstraZeneca — vor fi monitorizați în continuare timp de 3-5 ani.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
De necrezut! Câţi români s-au uitat la TV la finala de aur a lui David Popovici! Comparaţia cu cel mai slab meci din SuperLiga e şocantă. Exclusiv
Capital.ro
Social-democrații își mențin poziția privind legea hidrocentralelor. Replica lui Sorin Grindeanu pentru Nicușor Dan: Nu își permite nimeni să dea ordine PSD-ului
Playtech.ro
Cât economisești într-un an cu panouri fotovoltaice dacă ai aer condiționat. Calcul pentru o familie care locuiește la casă
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Trei copii au rămas orfani în urma incidentului rutier din Corbii Mari! Șoferul nu avea permis și ar fi condus băut
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat