Adevărul despre sucurile fără zahăr! Experţii dezvăluie efectele nebănuite

Sunt bune la gust, dar cu toate acestea sucurile dietetice nu au câştigat chair aşa de mulţi fani de-a lungul timpului.
Filip Stan
04 nov. 2021, 12:56
Adevărul despre sucurile fără zahăr! Experţii dezvăluie efectele nebănuite
Adevărul despre sucurile fără zahăr!

Adevărul despre sucurile fără zahăr! Sunt o mulţime de persoane care, în ciuda faptului că s-au apucat de sport, au o dietă cu conţinut scăzut de grăsimi şi carbohidraţi şi au renunţat şi la sucurile cu mult zahăr, tot nu slăbesc. De ce? Motivele sunt destul de evidente.

Studiul oamenilor de ştiinţă a inclus 74 de adulţi, toţi nefumători, care au avut o greutate stabilă, timp de trei luni. De asemenea, participanţii nu au avut antecedente cu privire la tulburările de alimentaţie şi nici probleme medicale. Grupul a fost împărţit în două categorii: jumătate din participanţi au primit băuturi cu îndulcitori, iar jumătate alte băuturi. Cercetătorii au stimulat apetitul, au evaluat nivelul de zahăr din sânge şi au umărit comportamentul participanţilor, la câteva ore după ce au consumat aceste băuturi.

În ceea ce-i priveşte pe bărbaţi, tendinţa lor a fost de a consuma aceeaşi cantitate de calorii, indiferent de tipul de băutură consumată. Dar femeile care au băut sucuri dietetice, înainte de masă, au consumat un număr mai mare de calorii. Asta pentru că femeile au experimentat o scădere a cantităţii de leptină, hormonul care înhibă pofta de mâncare.

Un alt studiu făcut în 2015 a demonstrat că există o legătură strânsă între consumul de sucuri dietetice şi creşterea grăsimii din jurul burţii. Studiul a fost realizat între anii 1979 şi 1988 şi a constatat că persoanele care au băut sucuri dietetice de trei ori pe zi au avut şanse mult mai mari să devină supraponderale.

Sucurile dietetice nu conţin calorii şi tocmai de aceea receptorii de insulină ai organismului sunt păcăliţi să producă mai multă insulină. Acest lucru poate duce la creşterea tensiunii arteriale şi la creşterea în greutate, la risc crescut de diabet, boli de inimă şi accident vascular cerebral, se arată în studiu: „Persoanele cu obezitate ar trebui să evite complet sucurile dietetice timp de câteva săptămâni, pentru a vedea dacă acest lucru ajută la reducerea poftei de alimente bogate în calorii‟, a declarat Laura Schmidt, profesor la Universitatea din California, San Francisco.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Tenismena română s-a căsătorit în mare secret. Cine este alesul inimii
Capital.ro
Alocația după 18 ani. Copiii majori care mai primesc bani de la stat în 2026. Condiția obligatorie prevăzută de lege
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat