ALIMENTUL vinovat pentru 2,3 milioane de DECESE pe plan mondial în fiecare an

Consumul excesiv de sare provoacă aproximativ 2,3 milioane de decese pe plan mondial în fiecare an, punând astfel în umbră pericolele pentru sănătate cauzate de consumul de băuturi carbogazoase.
Filip Stan
25 mart. 2013, 16:51
ALIMENTUL vinovat pentru 2,3 milioane de DECESE pe plan mondial în fiecare an

Circa 15% din totalul deceselor cauzate de infarcte, accidentele vasculare cerebrale şi alte boli asociate inimii pe plan mondial, în 2010, au fost cauzate de consumul excesiv de sare, potrivit unui studiu prezentat de American Heart Association.

Potrivit unui studiu recent realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard, consumul excesiv de băuturi carbogazoase conduce la decesul a circa 180.000 de persoane în fiecare an, relatează Mediafax.

„Măsuri naţionale şi globale de sănătate publică, precum programe de reducere a concentraţiei de sare din alimentaţie ar putea salva milioane de vieţi”, a declarat coordonatorul acestui studiu, Dariush Mozaffarian, profesor de medicină şi epidemiologie la Harvard School of Public Health.

Citeşte şi Cinci alimente care îţi distrug pielea

„Povara sării este mult mai grea decât povara băuturilor dulci, pentru că acestea din urmă reprezintă doar un tip alimentar, pe care oamenii pot să îl evite cu uşurinţă, în timp ce sarea se află în toate produsele”, a adăugat el.

Cercetătorii au analizat 247 de sondaje referitoare la consumul zilnic de sare, realizate pe persoane adulte, grupate în funcţie de vârstă, sex, regiune şi ţară, între 1990 şi 2010, în cadrul programului Global Burden of Diseases Study din 2010, un studiu internaţional la care au participat 488 de medici din 303 instituţii medicale din 50 de ţări.

Aproape 1 milion dintre aceste decese – 40% din total – au fost premature, persoanele decedate fiind oameni în vârstă de până la 69 de ani.

Circa 60% dintre decese s-au produs la bărbaţi şi 40% la femei. Infarctele au cauzat 42% dintre decese, iar accidentele vasculare cerebrale au cauzat 41% dintre ele. Restul deceselor au fost provocate de alte tipuri de boli cardiovasculare.

84% dintre decesele cauzate de consumul excesiv de sare s-au produs în ţările cu venituri mici şi medii.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Cod portocaliu și galben de caniculă! Recomandările IGSU pentru români
Fanatik.ro
David Popovici, exclusiv FANATIK după calificările la 100 de metri! Marele secret pentru CE de la Paris: „Sigur mi-a prins bine”. Ce spune despre recordul mondial: „Fără nicio aroganță…”
Capital.ro
Centrala Nucleară de la Cernavodă intră în procedură de oprire în următoarele 48 de ore. Debitul Dunării a ajuns la un nivel critic
Playtech.ro
Cât contribuie lunar românii la Pilonul 2 și ce s-a întâmplat cu banii. Fondurile anunță un câștig record
Adevarul
Schimbare importantă în școli din toamnă. Câte ore de predare vor avea directorii și inspectorii
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă va fi oprită în următoarele 48 de ore, din cauza debitului redus al Dunării
iamsport.ro
Trauma care i-a schimbat viața fratelui lui Radu Drăgușin: ”Un om barbar. Nu concepeam așa ceva!”
MediaFlux
Putin a fugit din Moscova. Președintele Rusiei se teme tot mai mult de Zelenski
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat