Ai colesterolul mărit? Mănâncă zmeură mai des

Nu ocoli vânzătorii de zmeură din piețe! Îți oferă mai mult decât o gustare aromată, pentru că acest fruct te menține sănătos, departe de medici și spitale.
Iulian Tudor
23 iun. 2017, 09:04
Ai colesterolul mărit? Mănâncă zmeură mai des

O serie de cercetări au arătat o corelație între aportul de flavonoide din fructele de pădure și îmbunătățirea memoriei, precum și reducerea întârzierii capacității cognitive legate de îmbătrânire.

Previne diabetul și mărirea colesterolului

Fiind bogate în fibre fructele de zmeură sunt importante pentru sănătatea sistemului digestiv. Fibrele sunt de ajutor şi pentru prevenirea hipertensiunii, a diabetului, dar și pentru reducerea nivelului de colesterol „rău”.

Scade riscul de inflamații

Zmeura conţine antioxidanti puternici care luptă cu radicalii liberi, inhibă creșterile tumorale şi ajută la scăderea inflamației în organism.

Aceşti polifenoli sunt de ajutor în prevenirea,cât şi în tratarea unor forme de cancer, printre care: cel esofagian, pulmonar, bucal, al faringelui, endometrial, pancreatic, de prostată și de colon.

Te protejează de bolile cardiace

Consumul de zmeură, bogată în flavonoide, este asociat cu un risc mai mic de deces din cauza bolilor cardiovasculare. O cercetare efectuată pe parcursul a 18 ani la Universitatea Harvard, la care au luat parte 93.600 de femei cu vârste cuprinse între 25 și 42, a arătat că un aport regulat de antocianine (substanțe care se regăsesc și în zmeură) poate reduce riscul unui atac de cord cu 32% la femeile tinere și cele de vârstă medie. Și potasiul din zmeură sprijină sănătatea inimii, de asemenea.

Află cât de periculos este statul la muncă peste program pentru organismul tău AICI.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Fosta sportivă criticată dur pentru defilarea pe podium. Costumul de baie care nu i s-a potrivit deloc
Capital.ro
Românii care contribuie cel mai mult la Pilonul 3 de pensii. Nu mai vor să depindă exclusiv de stat: Reprezintă peste 27% din totalul participanților
Playtech.ro
Cât primești pe un gram de aur vechi în Istanbul. Unde ieși mai bine la bani, ce spun cei care au încercat în România şi în Turcia
Adevarul
Conflict de culise la Kremlin: Alina Kabaeva, amanta lui Putin, ar fi înlăturat-o pe „țarina” gimnasticii ruse
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
Susține că unul dintre marile partide politice din România ar urma să se desființeze: ”Asta o să se întâmple!”
MediaFlux
O nouă facilitate de la ANAF pentru toți românii. Cum va funcționa noul sistem
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți