Alimente care aduc fericirea

Ştiai că unele alimente pe care le consumi îţi pot influenţa nu numai sănătatea, ci şi starea psihică? Astfel, există unele produse care te binedispun. Descoperă care sunt acestea, astfel încât să le incluzi cât mai des în alimentaţia ta. 
Alina Costache
21 iun. 2016, 10:30
Alimente care aduc fericirea

Alimente care conţin acid folic

O sursă de bună dispoziţie sunt alimentele cu un conţinut ridicat de acid folic. Acessta este concluzia la care au ajuns cercetătorii finlandezi, care au observat că un procent de 15% dintre persoanele care suferă de depresie au deficit de acid folic. Printre alimentele bogate în acid folic se numără broccoli, sparanghelul, ficatul de pasăre şi de vitp, cerelele integrale, dar şi avocado. Rădăcinoasele sunt, de asemenea, o alegere excelentă.

Probiotice

Într-un studiu efectuat în Olanda, 20 de voluntari sănătoși au primit fie un supliment probiotic sau un placebo, timp de patru săptămâni. Cei care au primit suplimentele sau bucurat de îmbunătăţirea stării de spirit, spre deosebire de ceilalţi. De aceea, introdu în alimentaţie iaurtul, kefirul, dar şi laptele acru.

Fructe şi legume

Într-un studiu publicat în „British Journal of Health Psychology”, aproape 300 de tineri au mâncat zilnic, timp de trei săptămâni, mai multe legume şi fructe. Oamenii de ştiinţă au constatat o îbunătăţire a stării de spirit a acestora, care nu numai că erau mai fericiţi, ci şi mai energici şi mai puţin predispuşi la stări de nervozitate.

Potrivit unei alte cercetări, publicată în revista Social Indicators Research, s- a constatat, de asemenea, că legumele şi fructele aduc fericirea. Numărul magic de porţii de legume şi fructe, care aduc fericirea, este de şapte, arată studiul.

Cafea

Într-un studiu recent, s- a descoperit că persoanele care beau cafea dimineaţa sunt mai energice, mai fericite şi mai amabile cu cei din jur.

Un alt studiu, publicat în JAMA Internal Medicine, a constatat că femeile care beau două-trei cești de cafea pe zi sunt 15% mai puţin predispuse la depresie într-o perioadă de 10 ani, comparativ cu cele care au consumat o cană sau mai puțin în fiecare zi.

Citește și despre alimente care-ți mențin inima sănătoasă AICI.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Dedeman majorează salariile angajaților din Grecia. Produsele românești vor avea prioritate în cele 17 magazine
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat