Cafea – beneficii, utilizări. Cum să faci cafeaua perfectă

Te-ai gandit vreodata la cana ta zilnica de cafea ca la un elixir de sanatate si nu doar ca la o sursa de placere si energie?
Filip Stan
01 aug. 2018, 20:15
Cafea - beneficii, utilizări. Cum să faci cafeaua perfectă

Probabil ca nu o data ti-a trecut prin cap sa te lasi de acest „viciu” care iti creste tensiunea arteriala, favorizeaza aparitia celulitei si, pe deasupra, iti mai si ingalbeneste dintii, asa cum ni s-a spus.

Vesti bune: cafeaua este un aliat pentru sanatatea ta.

1. Cafeaua previne diabetul de tip 2

Un studiu realizat de catre un grup de cercetatori din Canada arata ca un consum moderat de cafea (adica o cana, maximum doua pe zi) este absolut inofensiv in orice etapa a ciclului reproductiv, inclusiv sarcina sau alaptare. Dar, evident, nu aceasta este cea mai grozava descoperire dintre toate. In ultimele luni, prima pagina a ziarelor de medicina din intreaga lume a fost tinuta de o stire senzationala: dupa ce au analizat datele a 126.000 de oameni, timp de 18 ani, cercetatorii de la Harvard au calculat ca, in comparatie cu cei care nu consuma cafea, bautorii de cafea sunt mult mai putin expusi riscului de a se imbolnavi de diabet de tip 2. 

2. Cafeaua scade riscul afectiunilor cardiovasculare

Alte studii (unul facut la Iowa Women’s Health, pe un esantion de 27.000 de femei, pe o perioada de 15 ani, altul facut de Nestlé Research Center si al treilea publicat recent in Norvegia) arata cum, datorita consumului de cafea (decofeinizata sau nu), scade si riscul afectiunilor cardiovasculare, in special la femei. Mai exact, daca bem trei cani pe zi, sansele de a ne imbolnavi de inima scad cu 24%. Din pacate, beneficiile cafelei scad invers proportional cu numarul de portii consumate zilnic, in ceea ce priveste afectiunile cardiovasculare. 

3. Cafeaua protejeaza de boala Parkinson, cancer la colon, pietre la rinichi si ciroza hepatica

Se pare ca, gratie pasiunii noastre pentru cafea, suntem protejati de Parkinson in proportie de 80%, de ciroza hepatica 80%, de pietrele la rinichi 50% si de cancerul de colon in proportie de 25%.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Lovitură pentru Universitatea Craiova! Jucătorul dorit de Mihai Rotaru a semnat până în 2029 cu altă echipă
Capital.ro
Banii cash se schimbă complet. Se pregătește o revoluție a numerarului. Bancnotele viitorului au fost deja prezentate
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți