Cafeaua este benefică pentru moral

Cafeina își confirmă rolul protector împotriva depresiei, fie că este consumată în cafea, fie din alte surse.
Iulian Tudor
16 aug. 2016, 10:05
Cafeaua este benefică pentru moral

Pentru a evalua acest efect, o echipă de cercetători chinezi de la Universitatea din Qingdao a trecut în revistă cele mai „serioase” studii realizate pe această temă între 1980 și 2015, cu date privitoare la circa 400.000 de persoane și la legătura dintre cafea și depresie sau între cafeină și depresie, relatează passionsante.be.

Consumul de cafea și cafeină se asociază semnificativ cu o reducere a riscului depresiv, au constatat autorii studiului„, arată dr Alain Cohen în Journal international de médecine.

Astfel, consumul regulat de cafea sau cofeină (față de lipsa consumului) scade acest risc cu circa 25% (în medie). Se pune constant întrebarea care este cantitatea potrivită de cafea sau de cafeină. Cantitatea „ideală” este greu de stabilit, aceasta variind în funcție de fiecare persoană. Cercetătorii menționează un efect (variabil) pornind de la o cafea și mergând până la șase pe zi. Cifra rezonabilă ar fi la mijloc: între două și patru cești pe zi, ceea ce corespunde la circa 300 de mg de cafeină (mai mult sau mai puțin, în funcție de tipul de cafea și modul de pregătire).

Cafeina se găsește îndeosebi în ceai, ciocolată, în băuturile carbogazoase și energizante.

Citeşte şi Uimitor ce se întâmplă în corp după ce nu mai bei cafea o lună

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Ce s-a ales de Larissa Riquelme, tânăra care a înnebunit lumea la Campionatului Mondial din 2010. Meseria care îi aduce bani mulți
Capital.ro
Ajutor după deces. Urmașii care primesc bani de la stat. Condițiile impuse pentru a beneficia de sumă
Playtech.ro
Hainele din cauza cărora nu ţi se permite accesul în avion. La ce să fii atent vara aceasta când pleci în concediu
Adevarul
Prințul Louis a furat din nou spectacolul la Trooping the Colour. Gesturile sale au devenit virale
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
De ce nu și-ar fi atins legenda Stelei ”cu tehnica extraordinară” potențialul: ”Putea să fie la un nivel foarte ridicat!”
MediaFlux
Se dau 540 lei în plus la pensie. Iată cum se pot obține banii
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți