Cafeaua, prieten sau duşman? Iată beneficiile şi riscurile consumului de cafea

Cafeaua este o bautura complexa si delicioasa. Licoarea a fost subiectul multor studii care au impartit oamenii de stiinta in doua categorii. In timp ce unii spun ca este foarte sanatoasa, altii avertizeaza ca pot duce la aparitia unor boli cronice. Pe cine sa credem, pana la urma? Este cafeaua prieten sau dusman?
Alina Costache
03 ian. 2019, 20:30
Cafeaua, prieten sau duşman? Iată beneficiile şi riscurile consumului de cafea

Raspunsul ar putea fi simplu: si una, si alta. Iata care sunt beneficiile si riscurile consumului de cafea. 

Studii noi

Cercetari recente au adus la lumina beneficii uimitoare ale cafelei asupra creierului. Cafeina stimuleaza sistemul nervos central, imbunatateste atentia, starea de alerta, intelegere, viteza de reactive, precum si dispozitia.

Mai mult, unele cercetari  au descoperit faptul ca memoria pe termen scurt poate fi imbunatatita cu ajutorul cofeinei. Iar un alt studiu a concluzionat ca si memoria pe termen lung poate fi imbunatatita daca bei cafea. 

Alzheimer si Parkinson

Conform unui studiu recent, 3-5 cesti de cafea consumate pe zi scade riscul de Alzheimer si dementa cu pana la 65 la suta. Insa nu s-a precizat ce anume din cafea are aceste efecte. Alt studiu a aratat ca 3 cesti de cafea pe zi contribuie la scaderea riscului de Parkinson. Suplimentar, un studiu de la Institutul creierului Krembil, a scos la iveala faptul ca dintre cele trei tipuri de cafea testate, cafeaua mai bine prajita (cofeinizata si decofeinizata) inhiba dezvoltarea Parkinsonului si Alzheimerului. Gratie unor substante care se elibereaza in momentul prajirii cafelei, se inhiba proteinele responsabile de aparitia acestor boli.

Dr. Donald Weaver, director al Institului creierului Krembil, a adaugat ca este nevoie de studii suplimentare pentru a putea transforma acest compus din cafea intr-un tratament excelent impotriva Parkinsonului si Alzheimerului. 

Alte beneficii

– cafeaua contine antioxidanti, vitamine si minerale

  • O ceasca de cafea contine 11% din doza zilnic recomandata (DZR) de vitamina B2, 6% din DZR de vitamina B5, 3% din DZR de potasiu si mangan, 2% din DZR de vitamina B3, vitama B1 si magneziu.
  •  

– consumul de cafea poate preveni afectiuni precum diabet de tip 2, ciroza, astm, tulburari de risc cardiac, atac de cord

Potrivit American Chemical Society, consumul a 3 cesti de cafea pe zi previne dezvoltarea diabetului de tip 2, gratie unor compusi care stimuleaza secretia de insulina si absorbtia glucozei in celulele musculare.

De asemenea, un studiu realizat de Institutul american de cercetare a Cancerului, cafeaua scade nivelul enzimelor anormale din ficat. Consumul a peste 3 cesti de cafea pe zi (cofeinizata sau decofeinizata) imbunatateste sanatatea ficatului.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Donald Trump, decizie neașteptată în ziua în care a început Cupa Mondială! Ce a făcut președintele SUA la o zi după ce amenința că va „lovi puternic” Iranul
Capital.ro
Plafonarea alimentelor, prelungită. Retailerii spun că măsura poate afecta consumatorii: Nu se regăseşte nicio protecţie specifică pentru cei vulnerabili
Playtech.ro
Cât costă un plin după ultima ieftinire a carburanților. Prețurile din București, Cluj, Iași și Constanța
Adevarul
„Situația din Crimeea ajunge și la noi”. Mesaje de panică privind lipsa de combustibil puse de ruși pe internet
wowbiz.ro
Emil Gânj, condamnat definitiv la închisoare pe viață! Avocatul familiei victimei: „Despăgubirile vor fi imputate statului roman”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS O mașină a fost cuprinsă de foc în parcarea unui bloc din Iași. Pompierii intervin de urgență
iamsport.ro
Un fost antrenor din SuperLiga, bătut în vestiar după ce i-a făcut avansuri unui jucător: 'Mi-a zis că este adevărat'
MediaFlux
Cel mai puternic El Niño din istorie. Fenomenul meteo extrem a început deja
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți