CAS şi CASS la drepturile de autor cu reţinere la sursă. Ce trebuie să facă cei ce au venituri din mai multe contracte

Pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală plătite în baza unui contract se face iarăși reținerea la sursă a contribuțiilor la pensii (CAS) și la sănătate (CASS), potrivit celor mai recente modificări fiscale. Numai că cei ce obțin astfel de venituri nu pot fi obligați la plata acestor contribuții dacă nu depășesc un plafon stabilit la veniturile anuale estimate. Recent, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a mai venit cu un proiect de act normativ ce exemplifică anumite aspecte pentru plătitorii și beneficiarii acestor venituri.
Iulian Tudor
25 apr. 2018, 08:37
CAS şi CASS la drepturile de autor cu reţinere la sursă. Ce trebuie să facă cei ce au venituri din mai multe contracte

Cea mai recentă modificare adusă Codului fiscal (prin OUG nr. 18/2018) a adus o întoarcere rapidă la un sistem aplicabil până de curând în cazul celor care obțin venituri din drepturi de autor. Mai exact, pentru veniturile din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală plătite în baza unui contract se face iarăși reținerea la sursă a CAS și CASS. Aici intră, de asemenea, și drepturile conexe dreptului de autor, brevetele de invenție, desenele și modelele sau mărcile și indicațiile geografice.

Citeşte şi Românii cu venituri din drepturi de autor figurează ca fiind neasiguraţi la Sănătate: De vină este sistemul informatic

Notă: Pentru veniturile impozitate în sistem real, deci nu prin reținere la sursă, în baza contractului, se folosește o declarație unică pentru plata impozitelor și contribuțiilor pentru veniturile din proprietate intelectuală (noul formular 212). Impozitul este stabilit în Codul fiscal la cota de 10%, aplicată asupra venitului net (venitul brut minus cota forfetară de cheltuieli, ce reprezintă 40% din venitul brut).

Cu privire la CAS (în cotă de 25%), Codul fiscal dispune că aceasta se datorează de către persoanele fizice care realizează venituri din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri dacă estimează pentru anul curent venituri nete a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară. Cine se află sub plafon poate plăti CAS dacă vrea acest lucru (și se va folosi de formularul fiscal 212 pentru asta).

Continuarea articolului pe avocatnet.ro.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Claudia Pătrășcanu, declarație emoționantă despre viața alături de băieții ei: „Copilăria lor ...”
Fanatik.ro
Gigi Nețoiu, amendat de instituția cu care și Gigi Becali a avut probleme. Ce au descoperit inspectorii la ferma de 6 milioane de euro
Capital.ro
Anii petrecuți în concediu pentru creșterea copilului contează la pensie? Ce prevede regimul acestei perioade
Playtech.ro
Greșeala pe care mulți proprietari de panouri fotovoltaice o fac toamna. Poate reduce producția de curent exact înainte de iarnă
Adevarul
Bagajul de mână, inclus în prețul biletului. Noile reguli care schimbă călătoriile cu avionul în UE
wowbiz.ro
Cine este Luca Niculescu, noul premier desemnat. De la jurnalism la diplomație și negocierile pentru aderarea României la OCDE
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Mihai și-a pierdut viața în Italia, după ce s-a izbit violent cu motocicleta de un zid
iamsport.ro
România - Suedia 0-1! Haosul continuă: încă un eșec pentru Hagi pe banca naționalei
MediaFlux
Horoscop 6 octombrie 2026. Ziua în care se poate schimba totul dintr-un singur telefon! Trei zodii au noroc la bani, iar altele primesc răspunsul pe care îl așteptau
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte