Câtă cafea puteți bea într-o zi? Are legătură sau nu consumul de cafea cu hipertensiunea arterială – STUDIU

Consumul moderat de cafea reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare, conform unui studiu realizat de UK Biobank, finanțat de sistemul britanic de sănătate (NHS).
Alina Costache
17 aug. 2024, 06:59
Câtă cafea puteți bea într-o zi? Are legătură sau nu consumul de cafea cu hipertensiunea arterială - STUDIU
Ce trebuie să faci înainte de a bea cafeaua dimineața

Vești bune pentru iubitorii de cafea. Un studiu realizat de UK Biobank, finanțat de sistemul britanic de sănătate (NHS) și care a monitorizat aproape o jumătate de milion de britanici timp de 11 ani, a arătat că un consum ușor până la moderat de cafea, între 0,5 și 3 cești pe zi, este asociat cu o reducere semnificativă a mortalității totale și cardiovasculare.

„Unul din cele mai mari şi importante studii recente referitoare la impactul cafelei asupra sănătăţii globale şi a celei cardiovasculare a adus o veste bună pentru iubitorii de cafea. Studiul de cohortă UK Biobank, finanţat de sistemul britanic de sănătate (NHS), ce a urmărit de-a lungul a 11 ani (durata mediană) aproape o jumătate de milion de britanici a concluzionat că un consum de 0.5 până la 3 ceşti de cafea pe zi s-a asociat cu o reducere a mortalităţii totale şi cardiovasculare.”, a declarat Dr. Adrian Copcea, specialist în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, citat de ziare.com.

Citește și: Ce se întâmplă dacă pui un strop de ulei de măsline în cafeaua de dimineață? Ritualul acesta îți va schimba viața

Studiul a analizat inclusiv RMN-uri pentru a analiza rigiditatea pereților arteriali la peste 30.000 de participanți, iar „datele au fost favorabile cafelei chiar și pe aceste repere de structură și funcționalitate cardiovasculară”, a mai explicat medicul.

”Documentarea sănătăţii cardiovasculare s-a făcut inclusiv prin imagistică prin rezonanţă magnetică nucleară şi evaluarea diferiţilor parametri de sănătate cardiovasculară, inclusiv rigiditatea pereţilor arteriali (la peste 30.000 de participanţi), iar datele au fost favorabile cafelei chiar şi pe aceste repere de structură şi funcţionalitate cardiovasculară. Un studiu spaniol din 2021 documentase şi o relaţie favorabilă cu fibrilaţia atrială, iar studiul UK Biobank vine să confirme faptul că nu există asocieri negative cu hipertensiunea arterială şi, suplimentar, aduce explicaţii pentru mecanismele de protecţie din partea cafelei, în primul rând efectele pe rigiditatea vasculară şi unii parametri structurali şi funcţionali obiectivaţi prin imagistică magnetică nucleară (“RMN” cardiac).

Riscul relativ de mortalitate la consumul uşor spre moderat de cafea (0.5-3 ceşti) a fost calculat la 0.88 comparativ cu zero cafea, deci o reducere a riscului cu 12% (pt specialişti: HR multivariat 0.88, CI 95%: 0.83-0.92, p

Citește și: Medicamentele care nu trebuie consumate după ce ai băut cafea! Simptomele care pot apărea

Concluzia studiului UK Biobank a fost că „nu există asocieri negative între consumul moderat de cafea și hipertensiunea arterială”, mai spune medicul.

„Aceste rezultate sunt extrem de semnificative și evidențiază beneficiile consumului moderat de cafea asupra sănătății cardiovasculare și generale”, a concluzionat Dr. Copcea.

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Câinii pot prelua obiceiurile pisicilor. Cum se schimbă comportamentul când trăiesc împreună
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
Nepotul lui Mircea Rednic a murit cu câteva ore înainte de nuntă! Marius Totolici s-a stins în somn la doar 37 de ani. Ce a arătat autopsia?
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat