Câți ani din viață pierzi atunci când consumi un pahar de alcool. Un nou studiu trage un semnal de alarmă

Un nou studiu trage un semnal de alarmă: persoanele care consumă mai mult de opt băuturi alcoolice pe săptămână pot trăi cu până la 13 ani mai puțin decât cele care nu au consumat niciodată alcool.
Alina Costache
27 apr. 2025, 20:31
Câți ani din viață pierzi atunci când consumi un pahar de alcool. Un nou studiu trage un semnal de alarmă
Cât de periculos este consumul de alcool

Un studiu piblicat în revista „Neurology” a Academiei Americane de Neurologie arată că persoanele care consumă alcool zilnic pot trăi cu până la 13 ani mai puțin decât persoanele care nu au consumat niciodată alcool.

Cercetarea, realizată la Universitatea din Sao Paolo (Brazilia), arată legătura clară dintre consumul excesiv de alcool și leziunile cerebrale asociate cu declinul cognitiv.

Citește și: Peștele de la Marea Neagră, de patru ori mai ieftin decât somonul. Are zeci de beneficii nutriționale, însă puțini îl consumă

Neurologii au analizat 1.781 de persoane decedate, cu o vârstă medie de 75 de ani, și au identificat leziuni cerebrale vasculare severe, în special arterioloscleroză hialină — o afecțiune ce reduce circulația sângelui în creier și favorizează apariția problemelor de memorie și gândire logică.

Participanții care consumau opt sau mai multe băuturi pe săptămână aveau cu 133% mai multe șanse de a suferi leziuni cerebrale vasculare comparativ cu abstinenții. Inclusiv foștii băutori prezentau riscuri ridicate, semn că efectele alcoolului pot persista ani de zile după renunțare.

Inclusiv persoanele care consumau alcool moderat (sub șapte băuturi săptămânal) prezentau un risc crescut — cu 60% mai mare decât abstinenții — de a dezvolta leziuni cerebrale.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), România ocupă primul loc în Europa la consumul de alcool. Specialiștii avertizează că impactul asupra sănătății publice este major, iar lipsa unei educații în domeniul sănătății și a campaniilor de conștientizare contribuie la perpetuarea acestui obicei periculos.

Deși efectele negative ale alcoolului sunt profunde, veștile bune sunt că renunțarea la alcool aduce beneficii semnificative: somn mai odihnitor, piele mai sănătoasă, un sistem imunitar mai eficient și un risc redus de cancer și boli cardiovasculare.

Citește și: O substanță toxică a fost descoperită în aproape toate vinurile europene produse după 2010. Poate provoca infertilitate

„Consumul excesiv de alcool dăunează creierului, iar acest lucru poate duce la probleme de memorie și capacitate de raționament. Înțelegerea acestor efecte este esențială pentru sănătatea publică”, a declarat autorul studiului, dr. Alberto Fernando Oliveira Justo.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici, finala de 100 m liber LIVE la CE de natație Paris 2026. Când începe lupta pentru AUR și cine transmite la TV
Capital.ro
Regula celor doi litri de apă pe zi nu se aplică tuturor. De câtă apă are nevoie organismul
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat