Ce spun cercetătorii despre suplimentele de vitamina D administrate în timpul sarcinii

Suplimentele de vitamina D oferite femeilor însărcinate nu au niciun impact asupra sănătăţii copiilor acestora, conform unui studiu publicat marţi. Acest studiu contrazice practica medicală răspândită de a prescrie vitamina D viitoarelor mămici pentru a preîntâmpina eventualele probleme cu oasele la copii, informează AFP.
Marilena Vili
19 mart. 2013, 17:12
Ce spun cercetătorii despre suplimentele de vitamina D administrate în timpul sarcinii

Acest studiu a fost realizat pe un grup de 3.960 de femei britanice însărcinate de către o echipă de cercetători de la Universitatea din Bristol, condusă de Prof. Debbie Lawlor. Conform studiului, nu a putut fi stabilită o legătură semnificativă între nivelul de vitamina D din organismul acestor femei şi nivelul de mineralizare osoasă al copiilor lor, măsurat la vârsta de 9 ani şi 11 luni, scrie agerpres.ro.

Nivelul de vitamina D din organism a fost studiat de-a lungul întregii perioade de sarcină, pornind de la cel mai scăzut nivel al său, în primul trimestru de sarcină, pentru a urca apoi progresiv, tendinţă accentuată în special în lunile de vară.

Vitamina D joacă un rol major în mineralizarea oaselor, stimulând absorbţia de calciu la nivelul intestinului şi fixarea sa în oase. Ea este sintetizată de organism în piele, sub acţiunea razelor ultraviolete, dar poate fi luată şi sub formă de supliment alimentar.

Concluziile acestui studiu au fost publicate în ultimul număr al revistei medicale Lancet.

Citeşte şi Cât din inteligenţa unui copil se moşteneşte de la părinţi

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
TVR și-a bătut joc de sute de mii de români la cursa lui David Popovici! Televiziunea de stat, subvenționată din bani publici, a întrerupt bucuria noului record european pentru o reclamă la Raiffeisen!
Capital.ro
Regula pe care părinții trebuie să o știe înainte de 7 septembrie. Ce prevede proiectul ajuns în Parlament
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
A numit cele două echipe care vor promova direct în SuperLiga: ”Dacă e vreun antrenor care să reușească, el e!”
MediaFlux
A fost cutremur în România! Seismul, revizuit în scădere la 4,3 pe Richter de la 4,5 resimțit în București și în zona Moldovei
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat