Consumul de carne procesată sporeşte riscul morţii premature

Consumul semnificativ de cârnaţi, şuncă, slănină şi alte produse din carne procesată creşte riscul unei morţi premature, avertizează un studiu publicat joi de revista ştiinţifică BMC Medicine şi preluat de agenţia EFE.
Filip Stan
07 mart. 2013, 15:05
Consumul de carne procesată sporeşte riscul morţii premature

În urma unei investigaţii realizate pe mai mult de un milion de persoane din zece state europene, grupul de experţi a observat existenţa unei corelaţii între dietele bogate în carne procesată şi afecţiunile cardiovasculare, cancer şi morţile premature, procentul deceselor timpurii crescând proporţional cu cantitatea de carne procesată consumată, scrie agerpres.ro.

Ei au mai constatat că probabilitatea ca persoanele ce mănâncă zilnic mai mult de 160 de grame de carne procesată să moară într-un interval mediu de 13 ani este cu 44% mai mare decât în cazul celor care consumă cel mult 20 de grame de asemenea produse pe zi. În studiu se mai menţionează că un consum ridicat de carne procesată creşte cu 72% riscul decesului cauzat de o boală coronariană şi cu 11% riscul de cancer.

Potrivit autorilor studiului, sarea şi substanţele chimice folosite pentru conservarea acestor produse sunt foarte dăunătoare pentru sănătate. În plus, persoanele care consumă zilnic carne procesată sunt de multe ori şi fumătoare, obeze ori au alte comportamente nocive pentru sănătate.

Coordonatoarea studiului, Sabine Rohrmann, consideră că 3% din numărul deceselor premature survenite în fiecare an ar putea fi evitate dacă s-ar consuma zilnic mai puţin de 20 de grame de carne procesată. Ea avertizează, însă, că eliminarea completă a cărnii din alimentaţie poate determina o carenţă a unor elemente nutritive vitale pentru organism, cum este cazul fierului. În Marea Britanie se recomandă populaţiei să nu mănânce mai mult de 70 de grame de carne procesată pe zi.

Citeşte şi Regimul alimentar sănătos reduce riscul unui al doilea atac de inimă sau cerebral

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Băncile centrale se tem de un nou val de inflație. Războiul din Orientul Mijlociu și petrolul scump complică deciziile privind dobânzile
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat