Consumul de fructe oleaginoase reduce cu peste 40% riscul de recidivă a cancerului colorectal

Consumul anumitor tipuri de fructe oleaginoase, precum migdalele, nucile, alunele de pădure, nucile pecan sau caju, a fost asociat cu o reducere considerabilă a riscului de recidivă a cancerului de colon, informează AFP citând un raport publicat miercuri în Statele Unite.
Alina Costache
18 mai 2017, 17:39
Consumul de fructe oleaginoase reduce cu peste 40% riscul de recidivă a cancerului colorectal

Studiul observațional a fost realizat pe 826 de pacienți care au urmat un tratament pentru cancer de colon în stadiul 3, acesta fiind bazat în general pe intervenție chirurgicală și chimioterapie.

Astfel de pacienți — cu tumori care nu s-au răspândit în alte zone ale corpului — au 70% șanse de supraviețuire încă trei ani după tratament.

Circa 19% dintre pacienți au consumat cel puțin 56 de grame din mai multe tipuri de nuci pe săptămână. În cazul lor, s-a constatat un risc cu 42% mai mic de recidivă a cancerului și o reducere cu 57% a riscului de deces în comparație cu pacienții care nu au inclus în dieta lor nuci după încheierea tratamentului, se arată în raportul lansat înaintea întâlnirii anuale a Societății Americane pentru Oncologie Clinică (ASCO), ce va avea loc în Chicago, luna următoare.

Analizând doar consumul de fructe oleaginoase provenind de la arbori, s-a constatat o reducere cu 46% a riscului de recidivă a tumorilor și cu 53% a riscului de deces în cazul pacienților care consumau cel puțin 56 de grame pe săptămână, în comparație cu persoanele care nu mâncau nuci.

În cazul consumului de arahide — cele mai consumate fructe oleaginoase din Statele Unite — sau de unt de arahide, nu s-a observat nici un efect semnificativ.

„Numeroase studii în domeniul sănătății cardiovasculare și a diabetului au demonstrat beneficiile consumului de fructe oleaginoase și am simțit nevoia de a afla dacă acestea ar fi valabile și în cazul pacienților cu cancer colorectal”, a declarat autorul principal al studiului, Temidayo Fadelu, cercetător în domeniul medicinii în cadrul Dana Farber Cancer Institute. „Pacienții (cu cancer — n.r.) în stadiu avansat, care beneficiază de chimioterapie, întreabă în mod frecvent ce mai pot face pentru a reduce riscul de recidivă sau de deces, iar studiul nostru reprezintă o contribuție importantă la teoria potrivit căreia modificarea dietei și activitatea fizică pot fi benefice”, a completat acesta.

Consumul de fructe oleaginoase, însă, nu poate înlocui chimioterapia și alte tratamente, atrag atenția experții.

Un alt studiu, discutat miercuri înaintea conferinței de la Chicago pe tema cancerului, a fost realizat pe 992 de pacienți diagnosticați cu cancer de colon fără metastaze. Acesta a demonstrat că adoptarea unei diete mediteraneene și activitatea fizică reduc riscul de moarte prematură cu 42% și, în plus, micșorează posibilitatea de recidivă a tumorilor, precizează sursa citată.

Citeşte şi Gustări sănătoase care potolesc foamea

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Anunț de ultimă oră despre transferul lui Arnold Garita la FCSB. „Actele s-au semnat!”. Exclusiv
Capital.ro
Conducerea Romsilva, convocată de urgență la Ministerul Mediului. Contracte de peste 28 de milioane de lei, atribuite fără publicare
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Weekendul 15-16 august este influențat de ecourile Eclipsei de Soare în Leu. Ce se întâmplă cu zodiile de foc
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat