Consumul zilnic de cafea reduce riscul de recădere în cazurile de cancer de colon

Consumul zilnic de cafea cu cofeină crește posibilitatea de a supraviețui unui cancer la colon și protejează pacienții tratați deja de o revenire a acestei boli, susține un studiu publicat în revista britanică 'Journal of the clinical Oncology', transmit AFP și EFE.
Iulian Tudor
18 aug. 2015, 14:11
Consumul zilnic de cafea reduce riscul de recădere în cazurile de cancer de colon

Cercetarea a fost efectuată într-o clinică de specialitate din orașul american Boston pe un eșantion format din o mie de persoane care fuseseră tratate chirurgical și cu chimioterapie pentru cancer colorectal în stadiul III ceea ce înseamnă că maladia le cuprinsese ganglionii limfatici din jurul tumorii inițiale, dar nu mai mult.

În condiții obișnuite, în 35% din cazuri boala revine la acest tip de pacienți, dar ‘riscul este mai mic la cei care obișnuiesc să bea cafea zilnic’, s-a constatat.

Efectul asupra cancerului depinde foarte mult de cantitatea de cafea consumată. La bolnavii care au primit cel puțin patru căni de cafea zilnic (aproximativ 460 mg de cofeină), a scăzut cu 42% riscul de reapariție a cancerului și cu 33% cel de a deceda din alte cauze, prin comparație cu participanții la studiu care nu au consumat cafea.

Alimentaţie sănătoasă pentru prevenirea cancerului

Două sau trei căni de cafea în fiecare zi au avut un efect de protecție moderat, iar o cantitate de o ceașcă sau chiar mai puțin nu a produs nicio modificare.

Cu toate acestea, Charles Fuchs, director al Centrului de Cancer Gastrointestinal din Boston, coordonatorul acestui studiu, este rezervat în a recomanda consumul de cafea drept tratament alternativ pentru bolnavii de cancer la colon. „Dacă bei în mod regulat cafea și ai fost tratat de cancer la colon, nu abandona acest obicei, dar dacă nu ești un consumator frecvent și îți pui întrebarea dacă ar trebui să bei mai multă cafea, este preferabil să ceri sfatul medicului”, a afirmat el.

Autorii studiului — primul referitor la rolul consumului de cafea în combaterea cancerului colorectal — au observat că efectul este datorat cofeinei și nu altor compuși. Ei nu au reușit încă să explice mecanismul prin care acționează cofeina.

Top 10 alimente care pot produce cancer şi top 10 alimente care previn cancerul

Cercetări anterioare au scos în evidență efectele protectoare pe care cafeaua le poate avea asupra altor forme de cancer, cum ar fi cel hepatic, la sân, la prostată și cel de piele. Totodată, există studii conform cărora un consum regulat de cafea poate reduce riscul de diabet de tip 2. O posibilă explicație ar fi aceea că, odată cu consumul de cafea, crește sensibilitatea organismului la insulină și se micșorează nevoia de acest hormon. Acest fenomen ar putea ajuta și la reducerea proceselor inflamatorii, care sunt un factor de risc în cancer și în diabet.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Pasajul Basarab se redeschide circulației din 7 septembrie. Tramvaiele vor putea circula din nou de la această dată
Playtech.ro
Poți parca mașina în fața propriei porți? Situația în care proprietarul poate fi amendat chiar dacă locuiește acolo
Adevarul
Vacanță în Delta Dunării, pe ape la niveluri record. Guvernatorul Florin Stăneață: „Se poate ajunge în orice punct de interes”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat