Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale au stabilit, valoarea tichetelor de creșă pentru semestrul al doilea al anului.
Începând cu octombrie 2026, suma lunară care poate fi acordată sub forma tichetelor de creșă crește de la 740 de lei la 770 de lei pentru fiecare copil, potrivit Mediafax.
Potrivit noului ordin publicat deja în Monitorul Oficial, noua valoare a tichetelor va fi menținută și pentru lunile februarie și martie 2027.
Tichetele de creșă sunt un sprijin important pentru părinții care nu beneficiază de concediu sau indemnizație pentru creșterea copilului. Acestea sunt acordate în fiecare lună celor eligibili și pot fi folosite exclusiv pentru plata serviciilor de îngrijire timpurie.
Acordarea tichetelor nu este obligatorie, angajatorul fiind cel care decide dacă le include ca beneficiu în politica internă de salarizare și beneficii.
Pentru obținerea tichetelor de creșă, este nevoie de următoarele:
cerere pentru acordarea tichetului de creșă;
actul doveditor eliberat de creșa/entitatea asimilată acesteia la care este înscris copilul-se eliberează, de regulă, de către creșă/entitatea asimilată acesteia, la solicitarea părintelui/tutorelui care are înscris copilul;
documente care să ateste calitatea de părinte, respectiv certificatul de naștere al copilului, în cazul părinților naturali, sau hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, în cazul copilului adoptat;
documente care să ateste calitatea de tutore, respectiv hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare;
declarație pe propria răspundere că celălalt părinte sau, după caz, tutorele nu beneficiază de tichete de creșă, de concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani;
alte documente solicitate de angajator, după caz, potrivit regulamentului intern.
Ministerul Finanțelor și Ministerul Culturii au stabilit valorile tichetelor culturale pentru semestrul al doilea din 2026. Potrivit Ordinului nr. 1.187/3.177/2026, publicat în Monitorul Oficial nr. 778 din 15 septembrie, valoarea maximă care poate fi acordată este de 260 de lei pe lună, în cazul tichetelor culturale acordate cu regularitate.
Pentru tichetele culturale acordate ocazional, plafonul este de maximum 510 lei pentru fiecare eveniment. Și aceste valori vor continua să fie aplicate în februarie și martie 2027, potrivit prevederilor ordinului.
Ambele categorii de tichete sunt reglementate în baza Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Noile ordine stabilesc cuantumurile aplicabile pentru perioada indicată, precum și menținerea lor în februarie și martie anul viitor.