Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea. Specialiștii: „Este asociată cu o serie de afecțiuni grave”

Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea. Prăjiturile după care tânjim cu toții și care erau nelipsite de pe mese, mai ales în perioada sărbătorilor, au lăsat o amprentă asupra stării noastre.
Alina Costache
08 aug. 2024, 17:34
Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea. Specialiștii:
Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea.

Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea. Cercetătorii au realizat un studiu, publicat în British Journal of Nutrition, care afirmă că descoperirile lor subliniază importanța unei diete alimentare sănătoase din copilărie pentru a proteja sănătatea inimii și a vaselor de sânge pe parcursul vieții.

Citește și: Cum să scapi de problemele de sănătate rapid. Regim detox de trei zile pentru curățarea ficatului și arderea grăsimilor

Cum ne-au afectat dulciurile copilăriei sănătatea

Studiile au arătat legăturile dintre alimentația din copilărie și rigiditatea arterială în adolescență și s-a constatat că o alimentație bogată în calorii, grăsimi și zahăr și săracă în fibre, la vârsta de șapte și 10 ani, este asociată cu artere mai rigide la vârsta de 17 ani.

Cercetarea noastră evidențiază importanța dezvoltării unor obiceiuri alimentare bine echilibrate încă din copilărie pentru a reduce riscul de probleme cardiace viitoare. Rigiditatea arterială este un semn important al deteriorării vaselor de sânge cu potențial de efecte de lungă durată.

Prin legăturile sale cu hipertensiunea arterială, aceasta este asociată cu o serie de afecțiuni grave, inclusiv insuficiență cardiacă, accident vascular cerebral și demență vasculară.

Sperăm că munca noastră evidențiază nevoia de strategii de prevenire pentru a opri dezvoltarea rigidității arteriale la oameni de la o vârstă atât de fragedă”, a declarat dr. Genevieve Buckland, BHF Research Fellow la Bristol Medical School, Universitatea din Bristol, care a condus cercetarea.

Cercetătorii au colectat informații despre dietele a peste 4.700 de copii cu vârste de șapte, 10 și 13 ani. Rigiditatea arterială și grosimea pereților arteriali au fost apoi măsurate la mii dintre acești copii la vârsta de 17 și 24 de ani.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Dedeman majorează salariile angajaților din Grecia. Produsele românești vor avea prioritate în cele 17 magazine
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Mercur trigon Saturn are loc pe 17 august 2026. Cele cinci zodii care vor fi influențate direct de fenomenul astrologic
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat