De ce este bine să mâncăm jumătate de ceapă zilnic. Specialiștii explică foarte clar la ce ne ajută

Specialiștii recomandă tuturor să mănânce jumătate de ceapă în fiecare zi, pentru că acest aliment are beneficii asupra corpului nostru. Chiar dacă mulți o evită din cauza mirosului neplăcut pe care îl lasă în gură, nu trebuie că este un aliment minune pentru sănătatea noastră.
Alina Costache
19 nov. 2024, 19:24
De ce este bine să mâncăm jumătate de ceapă zilnic. Specialiștii explică foarte clar la ce ne ajută
Ce se întâmplă dacă consumăm jumătate de ceapă zilnic

Jumătate de ceapă zilnic în formă crudă, spun medicii. Această legumă conține uleiuri eterice, acizi organici, acid citric, dar și nenumărate vitamine, cum ar fi B1, B2, B6, C, E, cât și PP. De asemenea, în ceapă vom mai găsi și caroten, calciu, potasiu, fosfor, iod, sulf, cât și siliciu.

Citește și: Ceapa ţine răceala la distanţă în sezonul rece. De ce să consumi leguma mirositoare în fiecare zi. Combinată cu slănină şi ţuică face bine la imuninate

Ce se întâmplă dacă consumăm jumătate de ceapă zilnic

Dacă românii consumă în fiecare zi jumătate de ceapă, potrivit unui studiu efectuat în Franța, ar putea scădea riscul apariției cancerului la stomac, dar al cancerului la sân.

De asemenea, ceapa mai are și alte efecte pozitive asupra stării noastre de sănătate. Unii specialiști spun că leguma are proprietăți anticoagulante, așa că va preveni apariția cheagurilor de sânge în corp și poate reduce nivelul colesterolului și a trigliceridelor.

Există și unele studii care sugerează că ceapa poate fi un aliment ideal pentru femeile vârstnice, deoarece reduce riscul unei fracturi de șold. Ea este benefică pentru menținerea unei densități osoase optime, așa că nu trebuie să neglijăm consumul de ceapă și ar trebui introdusă în alimentația noastră zilnică.

De ce să nu mai arunci cojile de ceapă sau usturoi

Sunt mulți cei care consideră că toate cojile de legume trebuie să ajungă la gunoi atunci când gătesc. Și se înșală! Cojile de ceapă sau usturoi au o mulțime de beneficii la care multe persoane nici măcar nu se gândesc. Iată de ce nu e bine să le arunci.

Folosește-le când faci pâine. Da, poate pare incredibil, dar cojile de ceapă sau usturoi sunt „aur” curat atunci când faci în casă aluatul pentru pâine. Sunt foarte bogate în vitamine și minerale, adică sunt foarte sănătoase.

Le poți pisa foarte bine, până când le aduci la o consistență ca de făină. Acest praf îl poți adăuga, apoi, în aluatul pentru pâine. Vei obține o pâinică nu doar bogată în nutrienți, dar și foarte gustoasă, cu o aromă deosebită. (Vezi AICI mai multe detalii)

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat