Descoperire ULUITOARE a cercetătorilor. „Consumul de alcool poate duce direct la declanşarea cancerului”

Cercetătorii din Noua Zeelandă au declarat că există dovezi puternice potrivit cărora alcoolul constituie o cauză directă a cancerului, informează agenţia de presă Xinhua, informează Agerpres.
Iulian Tudor
24 iul. 2016, 14:10
Descoperire ULUITOARE a cercetătorilor.

O analiză a probelor medicale duce la concluzia unei legături de cauzalitate între consumul de alcool şi cancerul declanşat în şapte zone din organism: orofaringe, laringe, esofag, ficat, colon, rect şi sânii femeilor, a declarat profesorul Jennie Connor, cercetător la Universitatea din Otago, din sud-vestul Noii Zeelande.

Citeşte şi O vedetă din România e dependentă de SEX: „Dacă nu fac, pot avea cancer la sân”

Deşi a existat o asociere recunoscută de mult timp între alcool şi cancer, o legătura de cauzalitate înseamnă că există dovezi potrivit cărora consumul de alcool poate duce direct la declanşarea cancerului, a spus Connor într-un comunicat.

EXISTĂ DOVEZI CLARE

Legătura de cauzalitate a fost susţinută de dovada unei relaţii doză-răspuns, de scăderea cel puţin parţială a riscului atunci când consumul de alcool este redus, de ajustarea statistică pentru alţi factori care ar putea explica asocierea şi de asocierea specifică cu anumite tipuri de cancer.

Trecerea în revistă a cazurilor cercetate de echipa de specialişti neozeelandezi evidenţiază că aproximativ o jumătate de milion de decese de cancer produse în 2012 (5,8% din numărul deceselor de cancer la nivel mondial) sunt legate de consumul de alcool.

Citeşte şi 10 semne evidente ale cancerului pe care cei mai mulţi oameni le ignoră

CINE RISCĂ CEL MAI MULT?

Cele mai mari riscuri au fost asociate cu persoanele care beau foarte mult, dar există riscuri oncologice şi pentru cei care consumă puţin sau moderat.

De asemenea, în urma acestei analize, cercetătorii au ajuns şi la concluzia că nivelul de protecţie al sistemului cardiovascular pe care îl asigură consumul moderat de alcool nu este foarte ridicat.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici a vorbit despre lupta cu „demonii interiori”: „M-am gândit la bunica mea! Mi-am luat puterea de la ea”
Capital.ro
Regula celor doi litri de apă pe zi nu se aplică tuturor. De câtă apă are nevoie organismul
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat