E obligatoriu până la 15 iulie! Ce documente trebuie depuse la ANAF

Românii dintr-o anumită categorie de contribuabili trebuie să depună la ANAF, până miercuri, 15 iulie, o serie de documente prevăzute de Codul fiscal. Cine nu se conformează riscă sancțiuni.
Irina Dumitrescu
13 iul. 2026, 11:24
E obligatoriu până la 15 iulie! Ce documente trebuie depuse la ANAF

E obligatoriu până la 15 iulie! Această dată este termenul-limită pentru depunerea la ANAF a unor documente fiscale.

Potrivit Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), până miercuri, 15 iulie, operatorii economici din mai multe domenii trebuie să transmită o serie de declarații și situații centralizatoare privind produsele accizabile. Această obligație vizează în special antrepozitarii autorizați, importatorii, destinatarii înregistrați și alți operatori economici care desfășoară activități în sectoarele tutunului, alcoolului, carburanților și produselor energetice.

Printre documentele ce trebuie depuse se numără situația eliberărilor pentru consum de țigarete, țigări și țigări de foi, tutun fin tăiat destinat rulării în țigarete și alte produse din categoria tutunurilor de fumat. Această raportare trebuie transmisă de antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați și importatorii autorizați pentru produse din grupa tutunului prelucrat.

Tot până la 15 iulie trebuie depuse la ANAF situațiile privind operațiunile desfășurate în antrepozitele fiscale de producție pentru alcool și băuturi spirtoase, vinuri, băuturi fermentate, produse intermediare, bere, tutunuri prelucrate și produse energetice. Aceste raportări sunt prevăzute în anexele nr. 12-16 din normele metodologice de aplicare a Titlului VIII din Codul fiscal și sunt obligatorii pentru antrepozitarii autorizați care produc produse accizabile.

În plus, antrepozitarii autorizați pentru depozitarea produselor accizabile trebuie să transmită situația privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de depozitare, document prevăzut în Anexa nr. 17 din normele metodologice.

Citește și România riscă să ajungă să vândă din rezerva de aur dacă intră în „junk”. Semnalul de alarmă tras de un economist

Calendarul fiscal stabilește și obligații pentru destinatarii înregistrați și reprezentanții fiscali care efectuează achiziții și livrări de produse accizabile. Aceștia trebuie să depună situația centralizatoare privind achizițiile și importurile de produse accizabile aferente lunii precedente, conform Anexei nr. 19 din normele metodologice.

Operatorii economici care dețin autorizații de expeditor înregistrat au obligația să transmită situația privind livrările de produse accizabile realizate în luna precedentă, document reglementat prin Anexa nr. 21.

De asemenea, operatorii economici autorizați ca utilizatori finali trebuie să depună situațiile centralizatoare privind achizițiile, utilizările produselor accizabile și livrările produselor finite rezultate. Aceste obligații sunt prevăzute în Anexa nr. 26 și se aplică atât utilizatorilor finali de produse energetice, cât și celor care utilizează alcool etilic și produse alcoolice.

Tot până miercuri trebuie depuse jurnalele aferente lunii precedente privind livrările și achizițiile de combustibil destinat exclusiv utilizării în aviație sau navigație. Aceste raportări sunt obligatorii pentru antrepozitarii autorizați pentru producție și depozitare, în conformitate cu anexele nr. 29-32 din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.

Pe lista obligațiilor fiscale publicate pentru termenul-limită de 15 iulie se află și depunerea evidenței privind achiziționarea, utilizarea, deteriorarea, distrugerea și returnarea marcajelor fiscale aferente lunii precedente.

Această raportare este prevăzută în Anexa nr. 42 din normele metodologice de aplicare a Titlului VIII din Codul fiscal și trebuie transmisă de antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați, importatorii autorizați pentru produse supuse marcării, precum și de destinatarii certificați.

Prin includerea acestor obligații în calendarul fiscal al lunii iulie, ANAF reamintește contribuabililor vizați că respectarea termenelor de declarare reprezintă o obligație fiscală esențială pentru operatorii care desfășoară activități în domeniul produselor accizabile și al bunurilor supuse marcării fiscale, notează capital.

Citește și Rata inflaţiei s-a majorat în iunie. Combustibilii, cafeaua și carnea, cele mai scumpe, potrivit DOCUMENTULUI INS

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Ella, fiica Andreei Bălan, a împlinit 10 ani! Mesajul plin de emoție transmis de artistă
Fanatik.ro
Gigi Becali pregătește noi transferuri la FCSB în iarnă: „Pe pozițiile astea!”
Capital.ro
Pensionarea femeilor la 67 de ani. Avertisment pentru românce. Ce se întâmplă odată cu încheierea activității
Playtech.ro
De ce pun unii oameni o sticlă cu apă pe acoperișul casei. Trucul folosit deja în peste 20 de țări
Adevarul
Pâinea la țest și murăturile atrag privirile, dar nu și cumpărătorii. Atmosfera de la târgul de toamnă din Slatina
wowbiz.ro
Vlad Bălțățeanu, audiat în cazul crimei Valentinei, tânăra găsită în valiză. Avocatul Adrian Cuculis: „S-a prevalat de dreptul la tăcere”. Ce spune unchiul suspectului: „El a omorât-o”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Nicolas, un băiețel român de aproape doi ani, și-a pierdut viața după ce a fost izbit de o dubă. Tragedia a avut loc sub privirile tatălui și a fratelui mai mare
iamsport.ro
Șterge pe jos cu un titular din naționala României: ”E foarte, foarte, foarte slab! Nu știu cum au dat ăia atâția bani pe el”
MediaFlux
Ultimele imagini cu Toni Doboș, marele fotbalist și antrenor român. Cum arată astăzi, de ziua lui, la aproape 20 de ani de la teribilul accident Foto și Video Paparazzi
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte