Lactatele degresate, una din cauzele obezităţii la copii

Părinţii care oferă copiilor lactate degresate în ideea prevenirii obezităţii nu fac decât să-şi piardă timpul şi banii, consideră experţii americani.
Filip Stan
20 mart. 2013, 18:50
Lactatele degresate, una din cauzele obezităţii la copii

Copiii care beau lapte integral cântăresc mai puţin, la patru ani, decât semenii lor cărora le-a fost administrată versiunea degresată a laptelui, conform unui studiu realizat de o echipă de medici pediatri de la Şcoala de Medicină de pe lângă Universitatea din Virginia.

În cadrul acestui studiu au fost chestionaţi circa 11.000 de părinţi cu privire la sortimentul de lapte administrat copiilor lor în vârstă de doi ani: lapte integral, cu 3% până la 6% grăsimi sau degresat (1-2%) ori de soia, scrie agerpres.ro.

Copiii au fost cântăriţi la vârsta de doi ani, la începutul experimentului, şi încă o dată la patru ani. S-a constatat că printre cei care consumau lapte degresat la vârsta de doi ani 14% erau supraponderali, iar la vârsta de patru ani – 16%.

În general, în 57% din cazuri, micuţii din această categorie au luat kilograme în exces după doi ani de experiment. Greutatea medie a copiilor care au consumat lapte integral a fost mult mai mică.

Aceste rezultate sunt contrare recomandărilor Academiei de Pediatrie şi Asociaţiei americane de Cardiologie care prevăd ca, după doi ani, copiilor să le fie distribuite lactate reduse în grăsimi pentru a preveni obezitatea. O poziţie contrară o au medicii din Marea Britanie, potrivit cărora copiii sub cinci ani au nevoie de energie suplimentară pentru creştere şi dezvoltare, astfel încât acestora le este indispensabil laptele integral.

Citeşte şi Alăptarea copiilor pe perioade mai lungi nu micşorează riscul acestora de a deveni supraponderali

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Atac armat lângă baza de antrenament și hotelul naționalei Angliei la Campionatul Mondial. Cel puțin nouă persoane au fost rănite
Capital.ro
Noua lege a pensiilor schimbă regulile. Cine beneficiază de reducerea vârstei de pensionare. Se scad până la 3 ani și 6 luni
Playtech.ro
Cât este pensia de handicap de gradul 3 în 2026. Suma actualizată și afecţiunile recunoscute oficial de stat
Adevarul
De ce apare miriapodul de casă și cât de periculos este „gândacul cu multe picioare”: riscurile mușcăturii și cum scapi de el din locuință
wowbiz.ro
Medic rezident găsit fără viață în Spitalul Floreasca. Care ar fi cauza morții. Alexandru Rogobete: „Dumnezeu să te odihnească în pace, drag coleg”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
U Cluj, șanse mari să își piardă unul dintre cei mai importanți jucători: ”Nu cred că va rămâne la noi”
MediaFlux
Cum arată și cu ce se ocupă fiica cea mare a lui Cabral. Inoke Ibacka se întreține singură la 23 de ani
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți