Medic: „90% dintre boli pot fi prevenite de consumul de cafea”

Un studiu realizat de cercetatorii de la Stanford University arata ca efectele pozitive ale consumului de cafea sunt mai multe decat ne-am fi asteptat. Cafeina impiedica inflamatiile asociate cu inaintarea in varsta si joaca un rol fundamental in prevenirea aparitie unor afectiuni precum diabetul si cancerul. Evident, cercetatorii vorbesc despre cafeaua bauta fara zahar sau indulcitori artificiali.
Alina Costache
21 ian. 2017, 14:52
Medic:

„Mai mult de 90% dintre toate bolile netransmisibile legate de imbatranire sunt asociate cu inflamatia cronica. Este binecunoscut faptul ca aportul de cageina este asociat cu longevitatea. Multe studii au aratat aceasta asociere. Am descoperit un posibil pentru pentru care se intampla acest lucru. Cu cat mai multa cafeina consuma oamenii, cu atat sunt mai protejati impotriva inflamatiilor cronice”, sustine David Furman, autorul studiului.

Cele mai importante beneficii ale cafelei
Concluziile la care au ajuns oamenii de stiinta de la Stanford University au fost confirmate si de cercetatorii canadieni. Consumul moderat de cafea fara zahar previne diabetul de tip 2. De asemenea, cafeaua ii protejeaza pe oameni si de boala Parkinson, daca este consumata de maximum doua ori pe zi (nu in cantitati mai mari de 150 de mililitri).

Expertii canadieni au mai observat ca aceasta bautura cu rol energizant calmeaza si durerile de cap si este eficienta in ameliorarea simptomelor racelii. Cafeaua fierbinte, neindulcita, poate reduce febra.

Nutritionistii spanioli au descoperit ca portocalele au mai putini antioxidanti si mai putine fibre decat cafeaua. Cafeaua este bogata in fibre si polifenoli si ajuta la prevenirea obezitatii si a bolilor cardiovasculare.

Atentie! Informatiile de mai sus se bazeaza pe consumul moderat de cafea. Ca orice bautura cu continut important de cafeina, consumata in exces dauneaza sanatatii. Persoanelor care au probleme cu tensiunea le este recomandat sa se limiteze la o singura ceasca de cafea pe zi.

Sursa: teotrandafir.com

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
A reziliat cu CFR Cluj, deși mai avea doi ani de contract! Exclusiv
Capital.ro
Curs valutar vineri, 12 iunie. Cât valorează euro și dolarul înainte de weekend. BNR a publicat cifrele oficiale
Playtech.ro
Topul alimentelor, serviciilor și produselor care s-au scumpit cel mai mult, unele au preţuri cu peste 55% mai mari
Adevarul
Putin și-ar pregăti „ultima carte”: un nou atac major împotriva Ucrainei în această iarnă
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS O mașină a fost cuprinsă de foc în parcarea unui bloc din Iași. Pompierii intervin de urgență
iamsport.ro
Andrei Nicolescu, scandal uriaș cu Decebal Rădulescu și Vali Moraru în direct: ”Aveți informația de la un șpriț cu cineva!” / ”Azi mi-ați dovedit că mințiți”
MediaFlux
Anunț dramatic privind pensionarii din România. Scădere la pensia lunară
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți