Papa critică noile concepţii despre familie într-un discurs cu tentă homofobă

Papa Benedict al XVI-lea a ţinut, vineri, un discurs de sfârşit de an în cadrul căruia a criticat foarte dur noile concepţii privind familia care nu se bazează pe uniunea dintre un bărbat şi o femeie.

21 dec. 2012, 15:24

Papa a folosit prilejul discursului său tradiţional de final de an pentru a lua în discuţie ideea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex. Suveranul Pontif a avut o poziţie foarte dură vizavi de noua concepţie despre familie şi a avertizat că aceasta pune în pericol „existenţa însăşi”. El a denunţat „profunda falsitate a teoriei şi revoluţiei antropologice a genului”, conform căreia societatea şi educaţia determină sexul adevărat al unei persoane.

Citându-l pe marele rabin al Franţei, Gilles Bernheim, care a criticat recent proiectul de lege al Guvernului socialist francez privind căsătoria între persoane de acelaşi sex şi posibilitatea de a adopta copii, Papa a subliniat că ideii „autentice” de familie constituită din mamă, tată şi copii, i se aduce astăzi „o atingere din ce în ce mai mare”.

Dacă până acum am considerat neînţelegerea esenţei libertăţii umane drept cauză a crizei familiei, acum devine tot mai clar că este în joc viitorul existenţei însăşi, a ceea ce semnifică în realitate faptul de a fi o fiinţă umană„, a spus Suveranul Pontif, şi a precizat că împărtăşeşte ideea lui Bernheim în privinţa adopţiei, arătând că „acum copilul devine un obiect la care poţi avea dreptul şi care, ca obiect de drept, poate fi procurat”.

Nu este pentru prima oară când Papa Benedict se declară împotria căsătoriilor între persoane de acelaşi sex. La începutul anului, el a lansat un avertisment în cadrul unei întâlniri cu diplomaţii acreditaţi la Vatican, cărora le-a transmis că această politică de acceptare pune în pericol viitorul umanităţii.