Patronatele Bancare: Taxa pe activele financiare va fi calculată la nivelul întregului an, dar plătibilă trimestrial

Taxa asupra activelor financiare ale instituţiilor bancare va fi calculată la nivelul întregului an fiscal, fiind însă plătibilă trimestrial, la fel ca în cazul plăţii altor tipuri de taxe şi impozite, precum cel pe profit, precizează Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR).
Alina Costache
22 dec. 2018, 16:51
Patronatele Bancare: Taxa pe activele financiare va fi calculată la nivelul întregului an, dar plătibilă trimestrial

„Având în vedere unele interpretări apărute în mass-media privind modalitatea de aplicare a plăţii taxei pe activele financiare a instituţiilor bancare potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului, apreciem că interpretarea corectă, bazată atât pe principiile de drept fiscal, cât şi pe declaraţiile publice din ultimele zile, este aceea că taxa asupra activelor financiare ale instituţiilor bancare va fi calculată la nivelul întregului an fiscal, fiind însă plătibilă trimestrial, la fel ca în cazul plăţii altor tipuri de taxe şi impozite, precum cel pe profit, a căror valoare este stabilită la nivelul întregului an, fiind însă plătibilă la diferite intervale de timp. Aşadar, o astfel de interpretare ţine cont şi de o practică fiscală deja existentă, însă şi de declaraţiile anterioare ale Ministrului Finanţelor din ziua de marţi, 18 decembrie a.c., în care cifrele şi calculele prezentate public cu acea ocazie au relevat faptul că se intenţionează aplicarea unei taxe pe active bancare stabilită la nivelul întregului an, însă plătibilă trimestrial”, se arată într-un comunicat al CPBR remis sâmbătă AGERPRES.

Potrivit Ordonanţei de Urgenţă adoptate în şedinţa de vineri a Guvernului, activele financiare ale băncilor vor fi impozitate în cazul unui nivel al ROBOR mai mare de 2%.

Ulterior adoptării actului normativ, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici a precizat, la Palatul Victoria, că, dacă media trimestrială a ratei ROBOR este până la 0,5% peste pragul de referinţă (2%) taxa este de 0,1%, dacă este între 0,51% şi 1% peste prag cota este de 0,2%, dacă se depăşeşte cu până la 1,5% atunci este 0,3%, între 1,51% şi 2% peste prag este de 0,4%, şi peste 2% peste prag este de 0,5%, aplicată la activele financiare.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Ella, fiica Andreei Bălan, a împlinit 10 ani! Mesajul plin de emoție transmis de artistă
Fanatik.ro
Un fost jucător din Liga 1, gest oribil la adresa unui copil. Prima decizie după scandal
Capital.ro
Factură uriașă la energie pentru un consum obișnuit. Ce poți face dacă furnizorul îți cere mii de lei
Playtech.ro
Problema de matematică de la PISA care îi pune în dificultate și pe adulți. Ce procent dintre triunghiuri este albastru?
Adevarul
Ținuta Mirabelei Grădinaru, analizată de stiliști după ce a fost acuzată că a purtat-o cu fața în spate
wowbiz.ro
Vlad Bălțățeanu, audiat în cazul crimei Valentinei, tânăra găsită în valiză. Avocatul Adrian Cuculis: „S-a prevalat de dreptul la tăcere”. Ce spune unchiul suspectului: „El a omorât-o”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Incident rutier grav în județul Brașov! O persoană și-a pierdut viața în urma impactului devastator
iamsport.ro
Semeghin, luat la bătaie după ce a băut peste măsură într-un bar din București: ”Își făcuse Bachus efectul puternic!”
MediaFlux
Beneficiile menopauzei, confirmate de știință. Ce câștigă femeia după 50 de ani
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte