Pensia minimă garantată creşte de la 400 la 520 de lei de la 1 martie

Pensia minimă garantată creşte, începând de miercuri, de la 400 la 520 de lei, de măsură beneficiind peste un milion de persoane, potrivit Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
Filip Stan
01 mart. 2017, 03:55
Pensia minimă garantată creşte de la 400 la 520 de lei de la 1 martie

Pensia minimă creşte. „Începând cu 1 martie 2017, nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările ulterioare, este de 520 lei”, prevede Ordonanţa de Urgenţă nr. 2/2017, adoptată de Guvern în 6 ianuarie.

De majorarea pensiei minime garantate, de la 400 la 520 de lei, care intră în vigoare începând cu 1 martie, beneficiază 1.022.168 de pensionari, potrivit datelor Ministerului Muncii.

Instituţia anunţa, de altfel, la sfârşitul lunii ianuarie, că a finalizat 15 măsuri din programul de guvernare.

Astfel, prin HG nr. 1/2017 a fost majorat salariul minim pe economie, de la 1.250 de lei la 1.450 de lei, un număr de 1.269.259 de salariaţi beneficiind de o creştere de 200 lei, începând cu 1 februarie 2017.

Odată cu intrarea în vigoare a HG nr. 1/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, au crescut şi salariile asistenţilor personali, respectiv cuantumul indemnizaţiilor lunare pentru plata însoţitorilor persoanelor cu handicap grav.

În total, de măsură beneficiază 65.889 asistenţi personali şi 127.982 persoane cu handicap grav (pentru plata însoţitorului), potrivit Ministerului Muncii.

De asemenea, prin OUG nr. 2 /2017 s-a stabilit că plata însoţitorilor persoanelor cu handicap se va face integral de la bugetul de stat.

Tot de la 1 februarie, prin OUG nr. 2 /2017, salariile din administraţia publică locală s-au majorat cu 20 la sută, iar cele pentru personalul din cadrul instituţiilor publice de spectacole sau concerte au crescut cu 50 la sută.

Prin acelaşi act normativ s-a mai stabilit: un număr de 46.416 studenţi va beneficia de creşterea burselor sociale şi de merit prin creşterea fondului de burse de la 86 lei per student la 201 lei per student; studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate, beneficiază de gratuitate la transport intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a doua; majorarea punctului de pensie de la 917,5 lei la 1.000 de lei, de la 1 iulie, pentru un număr de 5.076.774 de pensionari.

Totodată, prin OUG nr. 3/2017 au fost eliminate: impozitul pe venit pentru angajaţii sezonieri, care sunt păstraţi activi pe piaţa muncii tot anul, precum şi plata contribuţia de asigurări sociale de sănătate (CASS) pentru veniturile obţinute din investiţii, de către salariaţi, pensionari şi de către cei cu activităţi independente, mai anunţa Ministerul Muncii.

De asemenea, prin aplicarea prevederilor Legii nr. 2/2017, a fost eliminată CASS pentru pensionari, măsură de care beneficiază 2.252.562 de pensionari, iar venitul impozabil lunar din pensii se stabileşte prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei.

De neimpozitarea pensiilor mai mici de 2.000 lei beneficiază un număr de 1.227.018 pensionari, care, prin această măsură, au o creştere a pensiei în medie cu 77 lei, preciza Ministerul Muncii.

Astfel, numărul pensionarilor care au rămas să plătească impozit după data de 1 februarie este de 229.231 persoane.

Totodată, prin OUG nr. 6/2017, a fost adoptat Programul Prima Chirie, prin care 75 la sută din cheltuielile cu chiria şi utilităţile pentru cei care îşi găsesc un loc de muncă, la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de domiciliu vor fi subvenţionate, dar nu mai mult de 900 de lei pe lună pentru fiecare angajat.

Tot prin OUG nr. 6/2017 a fost aprobată creşterea stimulentului de inserţie la 650 lei.

DailyBusiness
Sondaj CURS: AUR conduce în intențiile de vot, cu 34%, în timp ce PSD crește, iar PNL pierde teren. 77% dintre români cred că țara merge într-o direcție greșită
Spynews
Cine i-ar fi deschis frizeria lui Ionuț Mocăniță de la Insula iubirii, de fapt. Ispita Rebecca Toma l-a dat de gol
Fanatik.ro
„Mă înclin în fața lui!” Suma uriașă plătită de Ion Țiriac lui Gigi Becali pentru 4 icoane la capela greco-catolică din Poiana Brașov
Capital.ro
ANSVSA a aplicat amenzi de peste 1,15 milioane de lei în industria alimentară. Inspectorii au descoperit nereguli la produsele comercializate
Playtech.ro
România devine un punct strategic pentru securitatea Europei. Unde se construieşte un nou hub de apărare
Adevarul
Războiul din Ucraina se mută sub pământ: rușii se strecoară prin conducte de gaze, ucrainenii trimit roboți
wowbiz.ro
EXCLUSIV | Nuntă și botez cu fast pentru Pescobar! Avem imaginile de la marele eveniment. Detalii și meniu de lux, dans romantic și sute de invitați
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Alertă în Spania! Un polițist și-a pierdut viața și altul a fost vătămat în urma exploziei unui rucsac
iamsport.ro
Uluitor! Verdictul despre Gică Hagi și Marius Lăcătuș dat de cel mai mare antrenor român din toate timpurile
MediaFlux
Carambol în Bulgaria cu 12 morți și 58 de răniți în două accidente în lanț. Un român, printre răniți, confirmă MAE. Peste 70 de mașini implicate | Video
stirilekanald.ro
Știrea momentului în România