Salarii mărite pentru aceşti angajaţi începând cu 1 ianuarie 2025. Câţi bani vor lua în plus, „în mână”

De la 1 ianuarie 2025, toți angajații care lucrează în sectorul public sau de stat vor primi 212 lei în plus la salariu. Actul normativ cu această prevedere a fost deja aprobat în ședința de guvern.
Filip Stan
29 nov. 2024, 14:01
Salarii mărite pentru aceşti angajaţi începând cu 1 ianuarie 2025. Câţi bani vor lua în plus,

Salarii mărite pentru aproximativ 1,8 milioane de români. Practic, salariul minim brut pe economie va crește de la 3.700 lei la 4.050 lei, modificare de care vor beneficia aproximativ 1,8 milioane de angajați, incluzând pe cei din sectorul public și privat, care sunt încadrați cu salarii sub noul prag minim.

Astfel, salariul minim net va crește de la 2.363 lei la 2.574 lei (un plus de 212 lei „în mână”), cu condiția menținerii facilității actuale privind cei 300 de lei netaxați, iar salariul brut va crește cu 350 lei, reprezentând o creștere de 9,46%. Cheltuiala totală pentru angajator va ajunge la 4.134 lei pentru un salariat încadrat la noul salariu minim.

Citeşte şi: BNS salută creșterea salariului minim: ”Un pas firesc care va genera, în mod natural, și alte creşteri salariale, contribuind la îmbunătăţirea nivelului de trai al angajaţilor”

„În România sunt încadrați cu salariul minim brut garantat în plată 843.668 de salariați, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 15,4% din numărul total de salariați activi, dar de majorarea salariului de bază minim la 4.050 lei vor beneficia toți angajații încadrați în clipa aceasta cu mai puțin de 4.050 lei lunar, ceea ce ridică numărul comunicat inițial, 1.823.520 de salariați. În sumă brută, creșterea va fi echivalentă în net cu 212 lei, iar brut 350 lei, evident”, a spus Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

În România, sunt încadrați în prezent la salariul minim pe economie circa 843.668 de salariați, ceea ce reprezintă un procent de 15,5 % din numărul total de angajați activi. De la anul, numărul ar crește la 1.823.520 salariați, dacă salariul minim brut va fi de 4.050 lei, conform Ministerului Muncii.

Având în vedere că se va mări salariul minim la 4.050 lei, în funcție de această valoare persoanele care au activități independente vor plăti contribuțiile în 2026 pentru veniturile anului 2025 plafonat la 6 – 60 de salarii minime pentru CASS (24.300 – 243.000 lei) și 12 (48.600 lei), respectiv 24 pentru CAS (97.200 lei). CASS este de 10%, iar CAS e 25%.

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Soacra Mirelei Vaida, declarații savuroase despre nora ei! Cum se înțelege concurenta de la Asia Express cu mama soțului
Fanatik.ro
Lionel Messi, discurs plin de emoție după retragerea din naționala Argentinei: „Cel mai frumos lucru care mi s-a întâmplat în viață”. Colegii săi, în lacrimi
Capital.ro
Bani în plus pe lista de întreținere? Ce pot face proprietarii și ce documente au dreptul să ceară
Playtech.ro
Prognoza meteo până în noiembrie. Vin surprize de la vreme, unde va fi mai cald decât în mod normal
Adevarul
Marius Lulea contestă motivele excluderii sale din AUR: provocarea lansată către George Simion și Dan Dungaciu
wowbiz.ro
Cățelușul Valentinei este încă dispărut. Sora tinerei face apel la oameni pentru a-l găsi: „Înainte de…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Suspectul în cazul morții Valentinei a ajuns în arestul IPJ Vâlcea. Ce urmează acum pentru bărbatul de 30 de ani
iamsport.ro
Radu Banciu propune un antrenor legendar la naționala României: ”Nu mai avem nimic de pierdut!”
MediaFlux
Calendarul plăților pentru alocații și indemnizații în luna octombrie. 7 milioane de persoane beneficiază de aceste drepturi
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte