STUDIU Apa tratată ar putea duce la scăderea semnificativă a IQ-ului copiilor şi ar putea cauza probleme neurologice grave

Pentru a putea deveni potabilă, apa care ne curge la robinete este tratată cu diverse substanţe chimice. În cantităţi normale, aceste substanţe, care au rolul de a îndepărta bacteriile şi microbii, nu dăunează deloc organismului.
Alina Costache
27 aug. 2024, 16:14
STUDIU Apa tratată ar putea duce la scăderea semnificativă a IQ-ului copiilor şi ar putea cauza probleme neurologice grave

Însă atunci când nivelul de substanţe cu care este tratată depăşeşte nivelul maxim admis, apa devine periculoasă pentru organism. Iar copiii sunt cei mai afectaţi.

Potrivit unui raport făcut public de autorităţile americane, un nivel de fluor peste limita  admisă are drept consecinţă scăderea coeficientului de inteligenţă la copii, potrivit evz.ro  Cercetătorii au descoperit o legătură de cauzalitate între nivelurile ridicate de expunere la fluor şi un IQ mai scăzut la copii.

Apa tratată determină scăderea IQ-ului la copii

Mai exact, potrivit respectivului raport, o cantitate de două ori mai mare de fluor decât cea recomandată are legătură cu scăderea IQ-ului la copii. Nivelurile ridicate de fluorură are consecinţe nefaste asupra organismului, cauzând, adesea, afectare neurologică.

Citeste si Medicul Virgiliu Stroescu trage un semnal de alarmă asupra consumului de alcool pe caniculă. Cât de periculoasă este, de fapt, berea: „Omoară tot ce este viu. Orice gram e toxic”

Cred că acest raport este cheie pentru înţelegerea acestui risc”, a declarat Ashley Malin, o cercetătoare de la Universitatea din Florida, care a studiat efectul unor niveluri mai ridicate de fluor asupra copiilor la femeile însărcinate.

Coeficient de inteligenţă mai mic cu 2 până la 5 puncte la copiii care au băut apă tratată cu fluor decât la cei care nu au consumat această apă

Şi nu doar în Statele Unite s-au studiat potenţialele pericole pe care consumul de apă tratată le are asupra sănătăţii. Studii similare s-au derulat în Canada, China, India, Iran, Pakistan şi Mexic.

Şi acestea arată că apa potabilă care conţine mai mult de 1,5 miligrame de fluor pe litru este asociată în mod constant cu un IQ mai scăzut la copii. Mai exact, IQ-ul era cu 2 până la 5 puncte mai mic la copiii care au avut expuneri mai mari.

Citeste si Parfumuri toxice în sălile de fitness și locurile de joacă pentru copii: Un risc ascuns pentru sănătate

Raportul mai arată că aproximativ 0,6% din populaţia Statelor Unite – aproximativ 1,9 milioane de americani – beneficiază de sisteme de apă cu niveluri de fluoruri naturale de 1,5 miligrame sau mai mari.

Pe de altă parte, însă, Asociaţia Americană de Stomatologie, care susţine fluorizarea apei, a criticat acest raport. Fluorul este un mineral extrem de benefic danturii, întărindu-i smalţul.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Suma colosală pe care o încasează Istvan Kovacs! Câți bani câștigă la Campionatul Mondial 2026
Capital.ro
Schimbare majoră pentru șoferi din iulie 2026. Toate mașinile vor fi obligate să aibă aceste sisteme
Playtech.ro
Cât costă un plin după ultima ieftinire a carburanților. Prețurile din București, Cluj, Iași și Constanța
Adevarul
Alertă în spațiul aerian al Ungariei. Avion de pasageri interceptat la solicitarea NATO, după ce a întrerupt comunicațiile
wowbiz.ro
Emil Gânj, condamnat definitiv la închisoare pe viață! Avocatul familiei victimei: „Despăgubirile vor fi imputate statului roman”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
BREAKING NEWS O mașină a fost cuprinsă de foc în parcarea unui bloc din Iași. Pompierii intervin de urgență
iamsport.ro
Un fost antrenor din SuperLiga, bătut în vestiar după ce i-a făcut avansuri unui jucător: 'Mi-a zis că este adevărat'
MediaFlux
Se dau pensiile pe card. La ce oră sunt alimentate conturile pensionarilor
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți