STUDIU: Cartofii, legumele care previn cancerul la stomac

Pentru prevenirea cancerului la stomac, legumele albe, printre care cartofii, ar constitui un scut extrem de eficient în acest sens, conform unui studiu realizat de cercetători chinezi, relatează marți metronews.fr.
Filip Stan
08 dec. 2015, 19:38
STUDIU: Cartofii, legumele care previn cancerul la stomac

Ca regulă generală se știa că fructele și legumele sunt cei mai buni aliați în prevenirea cancerului. Se pare că și cele mai controversate vegetale au efecte pozitive asupra sănătății. Studiul realizat de cercetători de la Universitatea Zhejiang arată că cel stigmatizat adesea pentru numărul mare de calorii sau indicele glicemic ridicat, cartoful, ar putea avea un efect protector în privința prevenirii cancerului la stomac. La consumatorii de legume albe s-a observat un risc cu 33% mai mic să dezvolte un astfel de cancer, scrie Agerpres.

Până să ajungă la această concluzie, cercetătorii au comparat rezultatele a 76 de studii desfășurate în Statele Unite, Europa și Asia. În total au fost observate 6.316.385 persoane timp de 11 ani. Prin urmare este cel mai vast studiu întreprins până în prezent în privința legăturilor dintre alimentație și cancerul la stomac.

Conform cercetărilor, nu există o influență directă a consumului general de legume și cancerul la stomac. În schimb, cartofii, dar și celelalte legume albe, cum ar fi țelina, conopida, andivele și prazul reduc cu 33% riscul de apariție a bolii.

Citeşte şi

„Nu ar fi indicat să ne lipsim de cartofi. Într-o alimentație echilibrată este important consumul de feculente la fiecare masă”, afirmă Maxime Messegue, dietetician. Cei care alungă cartofii din regimul lor alimentar din cauza amidonului conținut și, prin urmare, a indicelui glicemic potențial ridicat, fac o greșeală. „În cazul în care cartofii sunt consumați în cantități rezonabile (circa 200 de grame) și alături de legume, nu constituie nicio problemă”, adaugă dieteticianul.

Este important însă și felul în care se pregătește. Astfel, în locul cartofilor prăjiți și al felurilor cu sos ar trebui preferată fierberea în apă sau la aburi. „Cartofii copți în coajă sunt interesanți din punct de vedere nutrițional fiindcă sunt bogați în fibre, minerale și vitamina C”, spune Maxime Messegue.

Printre alimentele care ar putea constitui factori agravanți în ceea ce privește cancerul la stomac figurează carnea industrializată, alcoolul și alimentele bogate în sare, la care se adaugă fumatul, încheie AFP.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici, prima reacţie după calificarea în finală la 100 de metri liber cu record: „Am destule rezerve, dar cu el mă bat! O să îmi pună probleme”
Capital.ro
Se schimbă regulile pentru proprietari: lucrările pe care le poți face fără autorizație
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat