STUDIU CONTROVERSAT: Femeile însărcinate POT bea alcool în cantităţi moderate, fără riscuri

Cercetătorii au descoperit că un pahar de vin pe zi, în timpul sarcinii, nu va afecta dezvoltarea copilului. Un studiu nou arată că mamele care au băut "moderat" în timpul sarcinii au avut copii cu un echilibru mai bun decat cele care s-au abținut.
Alina Costache
18 iun. 2013, 16:51
STUDIU CONTROVERSAT: Femeile însărcinate POT bea alcool în cantităţi moderate, fără riscuri

Deși recomandările oficiale spun că alcoolul trebuie evitat în timpul sarcinii, alte studii au constatat că băuturile alcoolice în cantităţi moderate nu afectează în mod negativ aspecte ale funcţiei cerebrale şi de comportament ale copilului.

Cel mai recent studiu arată că o femeie poate bea până la șapte pahare de alcool „light” (bere, vin) pe săptămână, fără ca acest lucru să afecteze devzvoltarea neurologică a fătului. Ba mai mult, consumul moderat de alcool în sarcină ar îmbunătăţi echilibrul copilului, potrivit DailyMail.

Cercetatorii britanici spun că abilitatea de a te echilibra – pe o grindă sau stând într-un picior – este un semn de bună dezvoltare a creierului în uter.

Profesorul John Macleod, de la Universitatea Bristol, care a condus cercetarea, a declarat că intenționează să le spună în continuare femeilor care vor să „fie 100% sigure de riscuri” că nu ar trebui sa bea în timpul sarcinii, dar el a adăugat că „Nu există dovezi puternice care sa confirme că alcoolul consumat cu moderaţie în sarcină, adică un pahar de vin pe zi, are efecte negative importante asupra copilului.”

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
O mașină a intrat pe trotuar, în Brașov, și a lovit un grup de pietoni. Două persoane au murit
Fanatik.ro
David Popovici, prima reacţie după calificarea în finală la 100 de metri liber cu record: „Am destule rezerve, dar cu el mă bat! O să îmi pună probleme”
Capital.ro
Se schimbă regulile pentru proprietari: lucrările pe care le poți face fără autorizație
Playtech.ro
De ce Wi-Fi-ul hotelului poate fi mai periculos decât internetul mobil. Ce date nu ar trebui să introduci
Adevarul
SURSE Noua Lege a salarizării, negociată în mai multe variante. Sindicatele cer 8 miliarde pentru Educație și 2 miliarde pentru Sănătate
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Penalizări pentru cei care ies la pensie. Câți bani se opresc de la pensionari în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat