Salariaţii firmelor obligate la plata impozitului specific, scutiţi de impozit pe venit dacă au contract pe 12 luni

Angajații pe bază de contract individual de muncă încheiat pe o perioadă de 12 luni ai firmelor obligate să achite impozitul specific vor fi scutiți de impozitul pe venit de 16%, arată textul ordonanței de urgență de modificare a Codului fiscal, adoptată de guvern săptămâna trecută. Practic, orice salariat al acestor companii ar putea beneficia de facilitate, scrie profit.ro.
Alina Costache
10 ian. 2017, 04:56
Salariaţii firmelor obligate la plata impozitului specific, scutiţi de impozit pe venit dacă au contract pe 12 luni

Preambulul textului ordonanței arată că scutirea vizează salariații sezonieri cu contract individual de muncă, cu alte cuvinte persoanele angajate ca ospătari, barmani, cameriste etc temporar pe durata sezonului turistic, din articol, așa cum a fost formulat, rezultă că sunt scutiți toți angajații firmelor care sunt obligate la plata impozitului specific dacă au contract de muncă pe 12 luni. Neconcordanțele dintre expunerea de motive și articolul propriu zis din ordonanță sunt atât durata (12 luni), în loc de până la 12 luni – care ar trimite la caracterul temporar al activității –, cât și lipsa vreunei condiții privind postul ocupat.

Este posibil să fie o scăpare în redactarea ordonanței,  intenția fiind ca detaliile să apară prin normele de aplicare.

Impozitul specific este obligatoriu pentru persoanele juridice române care au înscrise în actul contitutiv ca activitate principală sau secundară  una sau mai multe activități corespunzătoare codurilor CAEN: 5510 – „Hoteluri și alte facilități de cazare similare”, 5520 – „Facilități de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată”, 5530 – „Parcuri pentru rulote, campinguri și tabere”, 5590 – „Alte servicii de cazare”, 5610 – „Restaurante”, 5621 – „Activități de alimentație (catering) pentru evenimente”, 5629 – „Alte servicii de alimentație n.c.a.”, 5630 – „Baruri și alte activități de servire a băuturilor”.Conținutul articolului este: „persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76  alin.  (1)  (3),  ca  urmare  a  desfășurării  activității  pe  bază  de  contract  individual  de  muncă  încheiat  pe  o  perioadă  de  12  luni,  cu  persoane  juridice  române  care  desfășoară    activități sezoniere  dintre  cele prevăzute  la  art.  1  al  Legii  nr.  170/2016  privind  impozitul  specific  unor activități, în cursul unui an.” 

viewscnt

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Cum arată mormântul lui Gheorghe Moldovan. Antrenorul care s-a împușcat a fost condus pe ultimul drum
Fanatik.ro
Dezvăluiri tulburătoare: „Aveam contract semnat cu Lecce pe 3 milioane pentru Hîldan și a murit! Șoc! Eram în Italia”
Capital.ro
Obligație pentru șoferii din România. Când trebuie montate anvelopele de iarnă în 2026
Playtech.ro
Cât costă să pregătești mașina pentru iarnă în 2026. Anvelope, antigel, baterie și lichid de parbriz
Adevarul
„În mai puțin de 4 ani poți ajunge la 15.000 de euro pe lună”. Secretele muncii la 163 de metri înălțime, pe turbine eoliene
wowbiz.ro
EXCLUSIV | Cristina Dorobanţu, vedeta Ştirilor Kanal D, s-a căsătorit şi va deveni mămică: „Este ca un vis frumos pentru mine”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Incident feroviar cu patru victime în Galați! O fetiță de 12 ani și-a pierdut și ea viața
iamsport.ro
”Balaci, Dobrin sau Hagi?” Legenda Stelei a surprins: ”Ați uitat de el. A fost un jucător enorm!”
MediaFlux
Zi de foc la Cotroceni. Nicușor Dan se pregătește să desemneze un nou premier. Programul consultărilor cu partidele și posibilelel propuneri
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte