Ultimele studii confirmă: Vitamina D este eficientă în lupta contra COVID-19

Pacienții cu un nivel suficient de vitamina D sunt mai protejaţi de complicații sau să moară din cauza COVID-19, arată un nou studiu realizat în SUA, la Universitatea din Boston. Un alt studiu a demonstrat că un nivel suficient de vitamina D reduce rata de infectare.
Filip Stan
26 sept. 2020, 18:55
Ultimele studii confirmă: Vitamina D este eficientă în lupta contra COVID-19

Vitamina D, în proporție suficientă, este legată de un nivel scăzut de markeri inflamatori și un nivel ridicat al celulelor imune în sânge, arată studiul realizat de școala de medicină din cadrul Universității Boston.

Citeşte şi CORONAVIRUS. Experţii medicali belgieni au intrat în „greva tăcerii”. Ei protestează faţă de modul cum e gestionată pandemia

Nivelurile ridicate de limfocite au fost legate de reducerea furtunilor de citokine – eliberarea a prea multor proteine în sânge, prea repede- care este unul dintre modurile în care infecția cu coronavirus poate ucide, mai ales persoanele tinere. În cadrul studiului, au fost luate mostre de sânge de la 235 de pacienți care au ajuns în spital cu COVID-19. Pacienții au fost urmăriți clinic, inclusiv severitatea infecțiilor, dacă și-au pierdut cunoștința, dacă au avut dificultăți de respirație, până în punctul în care au devenit hipoxici, sau dacă au murit. La pacienții peste 40 de ani, aceia care au avut suficiente niveluri de vitamina D au avut cu 51% mai puține șanse de deces decât aceia care nu aveau un nivel suficient de vitamina D.

Dr. Michael Holick, care a publicat recent un alt studiu, a descoperit că vitamina D poate reduce riscul de infectare cu COVID-19 cu 54%. De asemenea, vitamina D ajută împotriva altor virusuri care afectează căile respiratorii superioare. El a subliniat că există o deficiență de Vitamina D majoră la copiii și la adulții din SUA și din lume, în special în lunile de iarnă și că „prudent ar fi ca fiecare să ia suplimente de vitamina D„.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Darius de la Mireasa a spus adevărul despre împăcarea cu Alexandru. Ce s-a întâmplat, de fapt, între cei doi 
Fanatik.ro
Singurul semn de întrebare la U Craiova pentru returul cu KupS. Cum arată primul „11” al lui Coelho. Exclusiv
Capital.ro
România pierde aproximativ 680 MW după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Importurile de energie devin principala soluție pentru acoperirea deficitului
Playtech.ro
Ai trimis bani către un IBAN greșit. Mai poți anula transferul după ce a fost făcut?
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un depozit de uleiuri și mase plastice din Lumina a fost cuprins de foc! În operațiunea de stingere au fost mobilizate echipaje din trei județe
iamsport.ro
Cum l-a numit Victor Becali pe Mircea Sandu, la 16 ani de când a fost acuzat de fostul șef al FRF că a distrus fotbalul românesc: ”Mai luai o căpățână!”
MediaFlux
Horoscop 13 august. Zi cu ghinion pentru unele zodii! Cine trebuie să fie atent la bani, certuri și decizii greșite
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat