Moduri simple prin care poţi preveni cancerul

Una dintre cele mai agresive boli, cancerul, poate fi prevenită printr-un stil de viață și un regim alimentar sănătoase. De aceea, ți-am pregătit o listă cu cele mai simple moduri prin care poți ține la distanță această maladie.
Alina Costache
28 feb. 2017, 18:03
Moduri simple prin care poţi preveni cancerul

Nu mai consuma băuturi care au zahăr

Nu doar că astfel de băuturi duc la obezitate și la diabet, dar favorizează riscul de cancer endometrial. Potrivit unui studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Minnesota, SUA, femeile care consumă cantități mari de băuturi cu zahăr au cu 87 % mai multe riscuri de a face cancer.

Mănâncă alimente bogate în amidon rezistent

Amidonul rezistent, care se găsește în produsele alimentare, precum bananele verzi, fulgii de ovăz și fasolea albă, reduce riscul de cancer de colon, mai ales dacă obișnuiești să consumi carne roșie.

Fă mișcare și stai cât mai puțin pe scaun

Noile studii arată că persoanele care petrec cea mai mare parte a zilei stând pe scaun au un risc cu 24% mai mare de a se îmbolnăvi de cancer de colon și endometrial decât cele care stau mai mult în picioare. Alte cercetări arată că persoanele care petrec mult timp în fața televizorului au mai mari riscuri să sufere de cancer de colon decât cei care nu prea se uită la televizor.

Gătește broccoli la aburi

Buchețele de broccoli sunt super-alimente pe care ar trebui să le consumi frecvent. Dar, ține cont că, potrivit unui studiu realizat în 2008 de cercetătorii italieni, această legumă își păstrează toate substanțele nutritive dacă este gătită la aburi decât dacă este fiartă sau prăjită.

Stai la soare 15 minute în fiecare zi

Aproape 90% din vitamina D de care organismul are nevoie vine direct de la lumina soarelui, nu din alimente sau suplimente. Studiile au arătat că o deficiență de vitamina D poate reduce comunicarea dintre celule, permițându-le celor canceroase să se răspândească. Persoanele care au lipsă de vitamina D au un risc mai mare de a se îmbolnăvi de cancer, inclusiv cancer de sân, de colon, de prostată și de stomac. Dar, evită expunerea excesivă, pentru că poți face cancer de piele – ai nevoie doar de câteva minute pe zi, pentru a-ți lua doza necesară de vitamina D.

Ce riști dacă nu stai zilnic câteva minute la soare

 

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat