Obişnuieşti să bei suc? Vezi ce se întâmplă în corpul tău de la o singură băutură îndulcită artificial pe zi

Băuturile dietetice, considerate odată o alternativă sigură la răcoritoarele îndulcite în vederea reducerii riscului de diabet și de obezitate, ar putea crește de fapt posibilitatea de a dezvolta demență și accident vascular cerebral, potrivit unei noi cercetări, citată luni de Xinhua.
Alina Costache
24 apr. 2017, 09:57
Obişnuieşti să bei suc? Vezi ce se întâmplă în corpul tău de la o singură băutură îndulcită artificial pe zi

O singură băutură îndulcită artificial pe zi ar crește de trei ori riscul de accident vascular cerebral și demență în comparație cu un consum redus la mai puțin de o dată pe săptămână, potrivit cercetării publicate în jurnalul „Stroke” editat de Asociația Americană pentru Inimă.

Oamenii de știință au avertizat însă că studiul a fost efectuat pe un grup restrâns de persoane și nu poate stabili relația cauză-efect, precizează sursa citată. „Studiul nostru demonstrează nevoia de a realiza mai multe cercetări în această zonă ținând cont de frecvența cu care sunt consumate băuturile îndulcite artificial”, susține Matthew Pase, cercetător în cadrul departamentului de neurologie al Universității Boston, la Universitatea de Tehnologie Swinburne din Melbourne, Australia, și la Framingham Heart Study, un proiect american început în 1948 pentru identificarea factorilor care contribuie la bolile cardiovasculare.

Potrivit Agerpres, oamenii de știință au studiat date de la 2.888 de persoane incluse în Framingham Heart Study Offspring Cohort, cu vârste de peste 45 de ani pentru evaluarea riscului de accident vascular cerebral, și 1.484 de persoane cu vârste de peste 60 de ani pentru evaluarea riscului de demență. Timp de șapte ani, cercetătorii au analizat ce obișnuiau să bea aceste persoane pe parcursul a trei perioade de timp diferite. Apoi, au urmărit subiecții în următorii zece ani pentru a afla care dintre ei au suferit accidente vasculare cerebrale sau demență comparând informațiile legate de alimentație cu riscul de apariție a acestor probleme de sănătate.

La finalul celor zece ani, 97 de persoane, sau 3% dintre subiecți, suferiseră un atac vascular cerebral, 82 dintre acestea fiind ischemice sau cauzate de înfundarea vaselor de sânge. 81 de persoane, sau 5% dintre subiecți, au dezvoltat demență, 63 fiind diagnosticați cu boala Alzheimer.

În urma evaluării factorilor de risc, oamenii de știință au concluzionat că persoanele care au consumat cel puțin o băutură îndulcită artificial pe zi aveau un risc de trei ori mai mare de a dezvolta accident vascular ischemic și de 2,9% de demență.

În mod interesant, cercetătorii nu au observat o asociere între băuturile carbogazoase îndulcite și aceste probleme de sănătate, acest lucru fiind pus pe seama faptului că subiecții consumau cu preponderență sucuri dietetice, a explicat Pase. „Desigur, acest lucru nu înseamnă că ele sunt o opțiune sănătoasă”, a spus el. „Recomandăm ca oamenii să bea apă în locul băuturilor pe bază de zahăr sau îndulcite artificial”, a subliniat cercetătorul.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat