Produsele fără gluten pot duce la obezitate – studiu

Alimentele fără gluten au conţinut mai mare de grăsimi şi pot să ducă la obezitate, avertizează specialiştii. 
Alina Costache
11 mai 2017, 12:01
Produsele fără gluten pot duce la obezitate - studiu

Consumatorii sunt induşi în eroare de alimentele fără gluten, iar experţii recomandă reformularea acestor produse, prin folosirea unor ingrediente care să asigure o nutriţie sănătoasă a copiilor. Aceasta este concluzia studiului lansat joi la Congresul Societăţii Europene de Gastroenterologie, Hepatologie şi Nutriţie Pediatrică. Articolul publicat de cotidianul britanic The Telegraph despre aceste descoperiri include şi opinia eurodeputatei Daciana Sârbu, solicitată de autorii studiului pentru experienţa sa în domeniul legislaţiei europene privind alimentaţia. Declarația este preluată și în presa spaniolă și germană.

 „Am arătat că, din păcate, în acest moment oamenii nu au suficiente surse de informare în legătură cu ceea ce consumă şi nu pot face comparaţii între produsele cu şi fără gluten, deoarece unele alimente (precum pâinea) nu au obligaţia de a fi etichetate. Mai mult, chiar dacă ar fi, consumatorii nu pot compara cu uşurinţă informaţiile de pe eticheta – aşa cum ar putea, de exemplu, dacă s-ar adopta un sistem tip „semafor”, pe care l-am susţinut întotdeauna (dar care a fost respins la nivelul UE)”, spune Daciana Sârbu.
 
Experţii avertizează că alimentele fără gluten pot avea un conţinut caloric semnificativ mai mare, dar mai puţine proteine, iar asemenea dezechilibre pot afecta creşterea copiilor şi pot amplifica riscul obezităţii infantile. Consumatorii nu cunosc aceste diferenţe din cauza etichetării care nu include suficiente informaţii nutriţionale.
 
Studiul a comparat 654 de produse fără gluten şi 655 de produse cu gluten, rezultând câteva concluzii interesante. Pâinea fără gluten are semnificativ mai multe lipide şi acizi graşi saturaţi, în timp ce pastele fără gluten conţin mai puţine proteine. Biscuiţii fără gluten, la rândul lor, au conţinut ridicat de lipide.
 
Oamenii trebuie să fie conştienţi că „fără gluten” nu înseamnă şi „sănătos”, spune profesorul Naveed Sattar, de la Universitatea din Glasgow.
 
Unul dintre autorii studiului, Dr Joaquim Calvo Lerma, afirmă că „e important că alimentele-substitut fără gluten să fie reformulate ca să asigure cu adevărat valori nutriţionale similare. E cu atât mai important pentru copii, fiindcă o alimentaţie echilibrată e esenţială pentru creşterea şi dezvoltarea sănătoasă”.
 
Glutenul este o proteină care se găseşte în grâu şi alte cereale şi dă alimentelor o textură elastică, fiind important în procesul de coacere.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat