Ce alimente poţi să mănânci după şase seara ca să nu te îngraşi

"Nu mânca după șase seara dacă nu vrei să te îngrași"! Acest îndemn nu este neapărat adevărat, spun nutriționiștii. Chiar și când vrei să slăbești nu e indicat să sari peste cină.
Alina Costache
16 mai 2017, 16:00
Ce alimente poţi să mănânci după şase seara ca să nu te îngraşi

Trebuie să ții cont de anumite reguli: cina trebuie să asigure 15-29% din necesarul zilnic de calorii, trebuie să conțină cele mai puține calorii dintre cele trei mese principale. Cina este ultima masă a zilei și trebuie să conțină o porție de proteine și puține grăsimi.

Masa de seară ştie toată lumea că nu trebuie să fie extreme de abundentă, deşi dacă nu ai mâncat în timpul zilei trebuie să mănânci fie că e seara, fie că e dimineaţa„, a explicat Dr. Corina Zugravu, lector la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti şi cercetător la Institutul de Sănătate Publică, potrivit doctorulzilei.ro.

Topul alimentelor pe care le puteți mânca seara:

– Fructele. Acestea sunt bogate în fibre și pot controla senzația de foame. În plus, fructele proaspete conțin o mare cantitate de apă, astfel că vă veți sătura destul de repede cu puține calorii. Cele mai indicate fructe înainte de culcare sunt bananele deoarece conțin triptofan, un amino acid care vă ajută să vă liniștiți și să dormiți mai bine. Alte fructe bogate în fibre sunt portocalele, perele, merele și fructele de pădure.

– Legumele. Au același efect ca și fructele deoarece și legumele conțin o cantitate importantă de apă și fibre. Fasolea, lintea, mazărea și brocoli sunt surse importante de fibre. Cartofii și soia au același efect ca bananele deoarece conțin triptofan.

– Lactate degresate. Lactatele degresate sunt foarte bune în curele pentru slăbit datorită calciului care stimulează metabolismul şi arde grăsimile, ducând în acest fel la scăderea în greutate. Studiile făcute pe şoareci de laborator au dovedit că un aport crescut de calciu determină intensificarea arderilor cu până la 27%. Calciul pătrunde în celulele adipoase şi determină repunerea lor în circulaţie, ducând la acelerarea eliminării lor.

– Cerealele integrale. Potrivit Huffington Post, organismul nostru arde de două ori mai multe calorii prin descompunerea alimentelor integrale (decât a celor procesate), în special a celor bogate în fibre, precum ovăzul şi orezul brun.

Citeşte şi Alimente pe care le poţi mânca în orice cantitate fără să te îngraşi

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Cod portocaliu și galben de caniculă! Recomandările IGSU pentru români
Fanatik.ro
Meme Stoica nu e de acord cu Gigi Mustață și Peluza Nord: „Ori nu e atitudine, ori e!” Ce spune despre Baciu. Exclusiv
Capital.ro
ANCPI repornește sistemul e-Terra. Activitățile de cadastru și publicitate imobiliară vor fi reluate etapizat
Playtech.ro
Poate angajatorul să îți respingă concediul după ce ai cumpărat vacanța? Când are dreptul să refuze
Adevarul
Schimbare importantă în școli din toamnă. Câte ore de predare vor avea directorii și inspectorii
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Imagini șocante pe un drum din Tulcea! Un copil a căzut dintr-o dubă aflată în mers și a ajuns în mijlocul șoselei, chiar în fața unui TIR
iamsport.ro
”S-a intensificat tensiunea, au apărut împușcături pe stradă...”. Vicecampioana mondială cu România a cerut de urgență transfer
MediaFlux
Irina Begu, ultimele imagini înainte de căsătorie. Jucătoarea de tenis a avut degetele în ghips, dar inelul de logodnă a eclipsat cârjele Foto și Video Paparazzi
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat