Acesta este alimentul banal cu care se poate trata DEPRESIA

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (WHO), depresia este cea mai mare cauza de incapacitate (limiteaza activitatile unei persoane) la nivel mondial. Prin urmare, sunt foarte importante intelegerea mecanismelor care duc la depresie si modurile in care putem micsora riscurile depresiei.
Iulian Tudor
31 aug. 2018, 10:27
Acesta este alimentul banal cu care se poate trata DEPRESIA

Mai multe studii au raportat ca un consum de peste este asociat cu un risc redus de depresie, scrie doc.ro. Chiar si asa, aceste studii raman controversate inca, din cauza inconsistentelor aparute intre unele studii, din cauza metodei pe care au folosit-o pentru a evalua depresia si deoarece nimeni nu a stabilit clar ce doza este necesara pentru efectele observate asupra depresiei.

Citeşte şi Depresia de după vacanţă. Ce să facem ca să trecem cu bine peste revenirea la locul de muncă

Un grup de cercetatori japonezi a demonstrat recent ca aportul moderat de peste este recomandat pentru prevenirea depresiei in randul indivizilor japonezi in varsta.

Yutaka Matsuoka si colegii sai de la National Cancer Centre Japan (the University and Toyama and Keio University School of Medicine) au investigat asocierea dintre consumul de carne de peste si riscul de a se diagnostica o tulburare depresiva majora in Japonia.

Studiul a implicat 1181 de indivizi cu varste cuprinse intre 63 si 82 de ani, de la care au fost adunate informatii despre dieta lor, pe durata a 25 de ani, deoarece acesti oameni au facut parte dintr-un alt studiu prospectiv. Evaluarea psihiatrica a fost condusa pentru fiecare dintre acesti indivizi folosindu-se atat chestionare standard, cat si o evaluare facuta de psihiatri instruiti.

Autorii studiului au evaluat ingredientele active din peste despre care se crede ca mediaza efectul anti-depresie, care sunt acizi grasi polinesaturati, cum ar fi acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DPA). Studiul a constatat ca relatia dintre consumul de peste si o tulburare depresiva majora nu urmeaza un profil liniar simplu, ci mai degraba o asa-numita asociere inversa in forma de J care a fost observata. Un risc scazut de tulburare depresiva majora a fost observat la persoanele care aveau, in medie, un aport de 111 grame pe zi de peste, 307 mg/zi de EPA sau 123 mg/zi de DPA.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
CFR Cluj, lovitură pe filieră portugheză: aduce antrenor de la FC Porto! Exclusiv
Capital.ro
Noua lege a pensiilor schimbă regulile. Cine beneficiază de reducerea vârstei de pensionare. Se scad până la 3 ani și 6 luni
Playtech.ro
Cod galben de ploi torențiale și vijelii în mai multe regiuni din țară. ANM anunță furtuni, grindină și o răcire accentuată a vremii
Adevarul
Zelenski și-a schimbat aeroportul de plecare pentru vizitele externe. Liderul ucrainean a utilizat pentru prima dată aeroportul din Chișinău nu pe cel din Polonia
wowbiz.ro
Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Drona care a bubuit în Portul Constanța ar fi a Ucrainei! Anunțul făcut de Marina Ucraineană, la scurt timp după eveniment. Reacția președintelui Nicușor Dan
iamsport.ro
5 cu Claudiu Răducanu. Cursul valutar l-a dat peste cap pe fostul atacant
MediaFlux
Eugen Tomac, anunț după întâlnirea cu PNL: Urmează ca cel târziu miercuri să finalizez formula de cabinet
stirilekanald.ro
(P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți