Cum poţi trăi mai mult: Alimentele şi obiceiurile de zi cu zi care prelungesc durata de viaţă

Lucrarea unui profesor de la Universitatea din Cambridge, Marea Britanie, demonstrează că există o modalitate de a identifica exact perioada de timp cu care ne putem scurta sau prelungi viaţa prin consumul anumitor alimente.
Romania TV
02 ian. 2013, 13:49
Cum poţi trăi mai mult: Alimentele şi obiceiurile de zi cu zi care prelungesc durata de viaţă

David Spiegelhalter, doctorand, biostatician şi expert al comunicării despre risc, a folosit viteza îmbătrânirii şi studii epidemiologice anterioare asupra mortalităţii pentru a constata cu precizie efectele alimentaţiei asupra duratei de viaţă.

Cercetarea, publicată în Jurnalul Britanic de Medicină, enumeră diverse exemple de obiceiuri alimentare şi activităţi zilnice care ne iau sau ne oferă cel puţin 20 de minute din viaţă.

Comportamente care pot scurta durata de viaţă cu 30 de minute pe zi:

  • Fumatul a două ţigări pe zi

  • Consumul a două băuturi alcoolice pe zi în plus faţă de doza recomandată (aceasta fiind una pe zi pentru femei şi două pentru bărbaţi)

  • O porţie de carne roşie (de vită sau de porc)

  • Două ore de uitat la televizor

Comportamente care pot prelungi durata de viaţă:

  • O doză zilnică de statine (n.r. substanţe care diminuează sinteza colesterolului) adaugă 30 de minute de viaţă

  • Consumul unei băuturi alcoolice pe zi adaugă 30 de minute de viaţă

  • 20 de minute de exerciţii fizice moderate adaugă o oră de viaţă pe zi

  • Consumul zilnic de fructe şi legume proaspete aduce două ore în plus de viaţă pe zi

În plus, conform aceleiaşi cercetări, femeile trăiesc mai mult cu două ore pe zi faţă de bărbaţi.

Acest tip de analiză foloseşte publicului larg la înţelegerea riscurilor şi recompenselor pe termen lung pentru obiceiurile zilnice, scrie Spiegelhalter.

„Suntem bombardaţi de sfaturi despre beneficiile şi daunele comportamentelor noastre, dar cum hotărâm ce e important? Eu sugerez un mod simplu de a comunica impactul unui factor de risc legat de stilul de viaţă sau de mediu (…)”, a adăugat acesta.

Profesorul atrage atenţia asupra faptului că aceste statistici constituie valori medii cu caracter general asupra populaţiei şi nu iau în calcul variabilitatea reacţiilor la anumite evenimente, caracterstice fiecărui individ. De asemenea, printre factorii luaţi în considerare nu se numără calitatea vieţii, ceea ce înseamnă că acea jumătate de oră de viaţă pe care o câştigi într-o zi o poţi petrece într-o modalitate care ar putea anula efectul pozitiv.

Spiegelharter a specificat în lucrare că riscurile nu sunt valabile pentru cazuri singulare de astfel de excese, fiind valabile doar în cazul unui comportament repetat.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Cum a câștigat Dinamo pe Giulești și unde a pierdut Pancu duelul cu Campos. Cifrele Wyscout
Capital.ro
Cum își planifică românii vacanțele în funcție de generație. Diferențele dintre Gen Z, Millennials, Generația X și Baby Boomers
Playtech.ro
Topul celor mai scumpe cartiere din România. Un oraş ocupă opt poziții în top 10, prețurile au trecut de 5.500 de euro/mp
Adevarul
Farul, lumina care veghează de milenii drumul oamenilor mării: de la hangiul Toma Radicevic care ardea seu la farul genovez ridicat de englezi. Povestea simbolului vandalizat de sovietici
wowbiz.ro
Nepotul lui Mircea Rednic a murit cu câteva ore înainte de nuntă! Marius Totolici s-a stins în somn la doar 37 de ani. Ce a arătat autopsia?
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă dronă a fost doborâtă pe teritoriul României. Ministrul Apărării a făcut anunțul
iamsport.ro
A fost descoperită comunicarea dintre un jucător important din România și mafia pariurilor: ”Mail direct!”
MediaFlux
Dispozitive medicale gratuite pentru pensionari. Procedura decontată prin CNAS în 2026
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat