Delicioasă şi sănătoasă: Care sunt beneficiile dietei mediteraneene

Regimul mediteranean protejează memoria, afirmă autorii celui mai mare studiu realizat până în prezent în acest domeniu şi care confirmă binefacerile acestui tip de alimentaţie.
Alina Costache
19 mai 2013, 14:55
Delicioasă şi sănătoasă: Care sunt beneficiile dietei mediteraneene

Acest tip de regim constă în consumarea, de preferinţă, a unor alimente bogate în acizi graşi precum omega 3 – peşte, pui, ulei de măsline – alături de fructe şi legume, în defavoarea alimentelor conţinând grăsimi saturate precum carnea roşie şi produsele lactate, informează lefigaro.fr.

Un nou studiu (cel mai mare realizat până în prezent) a fost realizat în acest domeniu de Universitatea Alabama din oraşul american Birmingham. Savanţii americani au evidenţiat astfel că acest tip de alimentaţie permite o protecţie mai bună a memoriei şi a capacităţilor cognitive.

Studiul a fost publicat în Neurology, revista editată de Academia americană de neurologie.

Oamenii de ştiinţă au analizat datele recoltate în cadrul studiului Regards (Reasons for Geographical Differences in Stroke). În acest studiu, 30.239 de persoane în vârstă de cel puţin 45 de ani au fost monitorizate între ianuarie 2003 şi octombrie 2007. De atunci, ele au fost controlate periodic pentru a detecta eventualele modificări ale stării lor de sănătate.

Regimul alimentar urmat de 17.478 de persoane, afroamericani şi caucazieni, cu vârstă medie de 64 de ani, a fost studiat cu atenţie pentru a afla cât de mult se aseamănă el cu dieta mediteraneană.

Cercetătorii au efectuat şi o serie de teste pentru a măsura memoria şi facultăţile intelectuale ale voluntarilor pe o durată medie de patru ani.

Persoanele cu o stare de sănătate bună, a căror alimentaţie se apropia cel mai mult de regimul alimentar erau cu 19% mai puţin predispuse la tulburări de memorie şi cognitive.

Studiul a evidenţiat, totodată, faptul că nu există diferenţe, din acest punct de vedere, între afroamericani şi caucazieni. Singurele persoane care nu au beneficiat de efectele regimului mediteranean au fost persoanele diabetice.

Regimul mediteranean permite în plus reducerea cu 30% a riscului de accident vascular cerebral şi creşte şansele de sarcină în cadrul programelor de fecundare asistată.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Meteorologii ANM au anunțat cum va fi vremea la început de toamnă. La ce temperaturi să ne așteptăm
Fanatik.ro
Tobias Christensen a marcat un hat-trick pentru noua echipă, în timp ce Pancu plânge că n-are mijlocași la Rapid. Video
Capital.ro
Cum poți să ieși la pensie mai repede. Anunț de la Casa de Pensii pentru o categorie de români: Vă recomandăm să depuneți documentele doveditoare
Playtech.ro
De ce produsele par mai ieftine când prețul se termină în 99. Trucul vechi de peste un secol care încă funcționează
Adevarul
O escortă din Rusia este acuzată că ar fi provocat atentatul din Sevastopol, care a dus la moartea comandantului trădător ucrainean
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un incident cumplit a avut loc în apropierea Capitalei. O mașină a fost strivită între două camioane
iamsport.ro
Scouterii vin la derby-ul Rapid - Dinamo! Grameni, pe radarul unei echipe din Europa League. Există interes și pentru Alex Dobre
MediaFlux
Ce pensie primești dacă nu ai muncit nici măcar o zi în viața ta. Banii se acordă începând cu vârsta de 65 de ani
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat