Adolescenţii care consumă băuturi carbogazoase sunt mai violenţi

Adolescenţii care beau mai mult de cinci cutii de băuturi carbogazoase răcoritoare sunt în mod semnificativ mai înclinaţi spre atitudini violente, între care portul de armă şi comiterea de agresiuni.
Romania TV
25 oct. 2011, 07:43
Adolescenţii care consumă băuturi carbogazoase sunt mai violenţi

Consumul mare de băuturi carbogazoase răcoritoare în rândul adolescenţilor ar putea avea legătură cu un comportament mai agresiv, potrivit unui studiu publicat de ‘Injury Prevention’, informează marţi Efe, citată de Agerpres.

Adolescenţii care beau mai mult de cinci cutii de băuturi carbogazoase răcoritoare sunt în mod semnificativ mai înclinaţi spre atitudini violente, între care portul de armă şi comiterea de agresiuni.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 1.878 de adolescenţi cu vârste între 14 şi 18 ani de la 22 de şcoli publice din Boston, Massachusetts.

Tinerii au fost grupaţi în două categorii: consum redus, până la patru cutii pe săptămână, şi consum mare, peste cinci cutii pe săptămână.O treime dintre subiecţi s-au situat în categoria de consum mare.

Au fost întrebaţi în legătură cu recente comportamente sau atitudini violente faţă de colegi sau rude şi dacă purtau cuţit sau pistol. Aceste atitudini au fost evaluate împreună cu alţi factori care ar putea influenţa rezultatele, precum sexul, consumul de alcool, de tutun sau orele de somn.

Circa 23 % dintre cei care beau o cutie de astfel de răcoritoare sau niciuna au răspuns că purtau arme în mod obişnuit, iar proporţia a urcat la 43 % în rândul celor care beau peste 14 cutii pe săptămână.

Comportamente violente cu colegii au manifestat 15 % dintre cei care beau cantităţi mici de răcoritoare carbogazoase şi 27 % dintre cei care beau cel puţin 14 cutii.

Drept concluzie, cercetătorii au afirmat că adolescenţii care sunt mari consumatori de astfel de băuturi au între 9 % şi 15 % mai multe posibilităţi de a manifesta comportamente violente.

‘Ar putea exista o relaţie directă cauză-efect, poate din cauza conţinutului de zahăr sau cafeină din aceste băuturi, sau pot exista alţi factori, încă neanalizaţi, care să provoace un mare consum de răcoritoare carbogazoase şi agresiune’, semnalează studiul menţionat.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Denise Rifai a făcut primele declarații după ce Cătălin Măruță a preluat emisiunea Furnicutele, de pe Antena 1! Mesaj emoționant
Fanatik.ro
El este șeful de la FCSB care îi ia apărarea lui Florin Tănase: „Nu s-a antrenat 3 zile, a dat assist-ul la Cisotti și a dus tot meciul”. Exclusiv
Capital.ro
Alertă MAE pentru românii aflați în Spania. Nivel maxim de prealertă în Valencia în ziua eclipsei solare
Playtech.ro
Este serviciul militar obligatoriu inclus în vechimea de muncă? Legea exactă din 2026
Adevarul
Autostrada Moldovei și schimbările observate de șoferi: „Este vis. Drumul e și mai rapid și mult mai relaxant”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
De ce afecțiune ar fi suferit șoferul care a provocat tragedia din Brașov. Ar fi avut o criză la volan
iamsport.ro
BREAKING | Fostul atacant din SuperLiga, la un de a semna cu FCSB! Detaliile unei reveniri neașteptate
MediaFlux
Horoscop 12 august. Ziua marilor schimbări. Oportunități neașteptate pentru aceste zodii
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat