Ai grijă de sănătatea ta. Iată ce rişti dacă iei suplimente de calciu sau acid folic „după ureche”

Mulți oameni iau pastile cu pumnul, fie vitamine ca să se energizeze, fie analgezice la cea mai mică durere. Un nou studiu atrage însă atenția că cei care iau prea multe suplimente își cresc, fără să știe, riscul de cancer și boli de inimă.
Filip Stan
21 apr. 2015, 16:25
Ai grijă de sănătatea ta. Iată ce rişti dacă iei suplimente de calciu sau acid folic

Suplimentele care se pot lua fără rețetă sunt promovate pentru beneficiile lor, dar cei care depășesc doza zilnică recomandată se pot confrunta cu efecte secundare devastatoare, scrie doctorulzilei.ro.

Dr Tim Byers, de la Centrul de Oncologie al Universității din Colorado a spus: „Nu știm încă de ce se întâmplă asta la nivel molecular. Însă testele arată că persoanele care iau mai multe suplimente decât au nevoie, de fapt, au un risc crescut să dezvolte cancer„.

Citeşte şi Anumite SUPLIMENTE ALIMENTARE pot duce la pierderea vederii

Experții spun că putem obține vitaminele și mineralele de care avem nevoie din alimentația, atunci când mâncăm sănătos, așa că nu e nevoie să luăm suplimente dacă medicul nu recomandă.

Un studiu care a analizat efectul suplimentelor cu beta-caroten a arătat că cei care depășesc doza zilnică recomandată își cresc cu 20% riscul de cancer de plămâni. O doză prea mare de acid folic crește riscul de cancer de colon.

Un studiu recent al revistei „Heart”, făcut pe 23.000 de persoane, a demonstrat că cei care apelează la suplimente de calciu sunt mai expuși riscului de a face un atac de cord. Alături de colesterol, calciul este implicat în întărirea și îngustarea vaselor de sânge, adică în apariția aterosclerozei. Din motive care rămân neclare, atunci când nivelul de calciu crește brusc, acest mineral pare să ajungă în depozitele de pe pereții arterelor, proces care contribuie la apariția infarctului miocardic.

Citeşte şi MEDICAMENTE pentru BEBELUŞI care conţin ADITIVI PERICULOŞI

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
De necrezut! Câţi români s-au uitat la TV la finala de aur a lui David Popovici! Comparaţia cu cel mai slab meci din SuperLiga e şocantă. Exclusiv
Capital.ro
Ministerul Energiei anunță că sistemul energetic rămâne stabil după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Nu există riscuri pentru alimentarea cu energie electrică la nivel național
Playtech.ro
Reorganizare în instituțiile statului. Ce bugetari pot rămâne fără post și ce funcții dispar din 2027
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Răsturnare de situație privind noul Guvern! Sorin Grindeanu a confirmat
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat