ATENŢIE! Consumul zilnic de carne roşie creşte riscul de deces

Consumul zilnic de carne de vită, porc şi miel creşte considerabil riscul de deces, mai ales dacă această carne este procesată, se afirmă într-un studiu american publicat, luni, pe site-ul Archives of Internal Medicine, citat de Mediafax.
Romania TV
13 mart. 2012, 18:52
ATENŢIE! Consumul zilnic de carne roşie creşte riscul de deces

Înlocuirea acesteia cu carnea de peşte sau de pasăre antrenează o scădere a riscului de deces cu un procent cuprins în intervalul 7% – 19%, în funcţie de alimentul care joacă rolul de substitut, a declarat An Pan de la Universitatea Hardvard, principalul autor al acestui studiu.

„Consumul regulat de carne roşie antrenează un risc ridicat de deces, cauzat de maladii cardiovasculare şi cancer”, au explicat savanţii americani, care grupează în categoria „carne roşie” carnea de vită, de porc şi de miel.

Riscul de deces este şi mai mare în cazul cărnii procesate, ce include produse ca şuncă, cârnaţi şi salam.

Consumul zilnic de carne roşie proaspătă sau procesată creşte riscul de deces cu 12% în comparaţie cu persoanele care consumă acest aliment rar şi în cantităţi mici sau chiar deloc. Creşterea acestui risc ajunge până la 13% pentru carnea neprocesată şi la 20% atunci când este procesată.

„Înlocuirea porţiilor de carne roşie cu carne de peşte, carne de pasăre, nuci, legume uscate, lactate semidegresate şi cereale integrale reduce considerabil riscul de deces”, au concluzionat autorii studiului.

Cercetătorii americani au analizat datele provenind din două studii realizate pe 37.698 de bărbaţi şi 83.644 de femei, care au fost monitorizaţi timp de peste 20 de ani.

Carnea roşie reprezintă o sursă importantă de proteine în alimentaţie, iar studii precedente au arătat deja faptul că un consum regulat de carne roşie antrenează o creştere a riscului de declanşare a diabetului la adulţi şi a maladiilor cardiovasculare, dar şi a unor tipuri de cancer.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Taifunul Dolphin lovește Japonia! Sute de mii de oameni, evacuați, iar peste 500 de zboruri au fost anulate
Fanatik.ro
Marius Mitran, despre Odiseea Universității Craiova: „Noduri, semne și ratări”
Capital.ro
Mașini interzise în Europa. Lista completă a țărilor și orașelor în care nu mai au voie să circule autoturismele Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Care este situația din România
Playtech.ro
Cum îți faci bagajul fără să plătești taxe suplimentare la avion. Trucurile folosite de călătorii experimentați
Adevarul
Eclipsa de Soare din 12 august 2026, spectacol rar la apus. Adrian Șonka: „O imagine pe care poate nu o vezi niciodată în viață”
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
O nouă mișcare seismică s-a produs în România, astăzi! În ce zonă a fost înregistrată și ce spun specialiștii
iamsport.ro
Atac devastator la Cătălin Moroșanu: ”Eu mi-am făcut numele în ring, tu la TV, pe chiloțăreală! Nu te compari cu mine”
MediaFlux
Românii care pot primi a 13-a pensie, dar și o pensie minimă de 600 de euro. Care sunt condițiile și cine beneficiază
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat