Bărbaţii care consumă zilnic băuturi carbogazoase prezintă risc mai mare de cancer la prostată

Bărbaţii care consumă echivalentul unei sticle mici de băuturi răcoritoare carbogazoase sunt supuşi unui risc mai mare de cancer la prostată, relevă un studiu medical suedez făcut public luni şi citat de AFP.
Romania TV
27 nov. 2012, 14:03
Bărbaţii care consumă zilnic băuturi carbogazoase prezintă risc mai mare de cancer la prostată

Printre bărbaţii care consumă multe băuturi răcoritoare carbogazoase sau alte băuturi care conţine zahăr adăugat, am constatat un risc de cancer la prostată mai mare cu circa 40%„, a explicat, pentru AFP, Isabel Drake, doctorandă în medicină şi co-autoare a studiului.

Analiza, care urmează să apară în următoarea ediţie a American Journal of Clinical Nutrition, se bazează pe datele obţinute din monitorizarea a peste 8.000 de bărbaţi din regiunea Malmo (sudul Suediei), cu vârste între 45 şi 73 de ani, timp de 15 ani în medie. Autorii studiului au analizat în detaliu alimentele şi băuturile consumate de bărbaţi, scrie agerpres.ro.

Cei care au consumat câte o sticlă mică (33 ml) de băuturi răcoritoare carbogazoase au avut în final un risc cu 40% mai ridicat de a dezvolta forme grave de cancer la prostată, care necesită tratament.

Totodată, cei care au avut un regim alimentar bogat în orez şi paste au avut cu 31% la multe şanse de a dezvolta doar forme benigne, permiţând deseori tratarea. Acest risc a fost cu 38% mai ridicat pentru cei care au consumat cantităţi mari de zahăr la micul dejun, potrivit cercetării.

Studii anterioare au arătat că chinezii şi japonezii care trăiesc în SUA, cea mai mare ţară consumatoare de băuturi răcoritoare carbogazoase din lume, dezvoltă într-o proporţie mai mare forme de cancer la prostată decât conaţionalii lor rămaşi în ţările de origine.

O cercetare aprofundată privind reacţia la diferite regimuri alimentare în funcţie de bagajul genetic ar face posibilă ‘adaptarea recomandărilor în termeni de alimentaţie şi de băuturi pentru anumite grupuri cu riscuri ridicate’, a afirmat Isabel Drake.

DailyBusiness
Scandal în Parlament pe legea integrității. USR, PSD și PNL și-au aruncat acuzații dure în plen
Spynews
Mihaela Borcea, în doliu! A murit tatăl ei: "S-a oprit o parte din lumea mea…”
Fanatik.ro
David Popovici, încurcătură înainte de semifinala la 200 de metri liber: „Băi, ce ordine? Cum sunt astea inversate?”
Capital.ro
Ministerul Energiei anunță că sistemul energetic rămâne stabil după oprirea reactorului 2 de la Cernavodă. Nu există riscuri pentru alimentarea cu energie electrică la nivel național
Playtech.ro
Cum se răcoreau casele înainte de apariția aerului condiționat. Soluțiile vechi care sunt folosite și astăzi
Adevarul
Trei dintre cele mai înfricoșătoare eclipse solare din istorie. Haosul care a izbucnit după întunecarea cerului și fenomenul care a oprit un război
wowbiz.ro
„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Un oraş din România va rămâne 24 de ore fără apă! Seceta aduce o nouă situație de criză
iamsport.ro
Scandalos: Becali nu e singurul! Fostul campion al României a numit alți 4 finanțatori din SuperLiga care se bagă peste antrenor: ”Știu 100%! Nu era așa înainte”
MediaFlux
Lovitură pentru Putin! Ucraina i-a afectat grav locuința de la Marea Neagră
stirilekanald.ro
UPDATE Zi decisivă pentru Călin Georgescu! Fostul candidat la prezidențiale află dacă va fi judecat pentru tentativă de lovitură de stat