Cafeaua poate anula efectele negative ale alcoolului

Poţi avea mari probleme ale ficatului din cauza alcoolului. Din fericire, cafeaua te poate salva.
Romania TV
08 dec. 2014, 08:26
Cafeaua poate anula efectele negative ale alcoolului

Ficatul îndeplineşte numeroase funcţii în organism şi este unul dintre organele cele mai expuse la factorii nocivi. Fie că vorbim despre excese alimentare, medicamente, alcool sau consumul de droguri, toate acestea afectează ficatul.

Când suntem tinere, mergem la atâtea petreceri încât nici nu putem număra la câte am participat într-un an. La mare parte dintre acestea, consumăm alcool şi, fie că recunoaştem sau nu, uneori bem puţin cam mult. Efectele acestei alegeri le vedem imediat – ne trezim cu durere de cap, obosiţi, nu ne simţim în spare de nimic şi, mai mult de atât, ne mai este şi greaţă.

Citeşte şi Semnele care îţi spun că ai probleme la ficat

Însă trebuie să ne gândim şi la efectele negative pe termen lung. Cum am spus şi mai sus, ficatul îndeplineşte multe funcţii, astfel încât trebuie să avem grijă să menţinem o bună sănătate hepatică. Un nou studiu arată că putem reduce riscul apariţiei unei boli de ficat prin consumarea cafelei. Se pare că două ceşti de cafea pe zi este doza recomandată pentru o sănătate bună a ficatului, ceea ce nu este foarte mult, în special dacă deja eşti o iubitoare a acestei băuturi.

Ce spune cafeaua ta preferata despre tine

Cercetătorii de la National Cancer Institute au examinat nu mai puţin de 27,793 de persoane, iar rezultatele au fost următoarele: cei care consumă în jur de trei cafele pe zi au ficatul mai sănătos. Însă există şi o legătură directă cu consumul de alcool. O parte dintre persoanele care au făcut parte la studiu erau consumatoare de alcool, iar cei care beau şi cafea în mod regulat aveau ficatul mult mai sănătos decât consumatorii de alcool ce nu beau cafea.

Citeste articolul Cafeaua poate anula efectele negative ale alcoolului pe cosmopolitan.ro.

DailyBusiness
Mihai Daniel Dragu, expert in drone, vine cu o ipoteză șocantă. Drona care a explodat în portul Constanța a fost permanent în controlul ucrainenilor
Spynews
Fostă concurentă de la Mireasa, mamă pentru a doua oară. Ce nume a ales pentru fiica ei
Fanatik.ro
Prezentatoarea de care Pep Guardiola este tot mai apropiat. Au fost surprinși în timp ce se îmbrățișează
Capital.ro
Europa primește un avertisment dur de la FMI. Rezervele s-ar putea epuiza, iar costurile vor exploda
Playtech.ro
Falimentul firmei poate obliga salariatul să dea banii înapoi? Situația zilelor libere plătite în avans
Adevarul
Băsescu apără decizia lui Nicușor Dan de a-l desemna pe Veștea premier, dar îi reproșează o greșeală. Ce îi transmite lui Bolojan
wowbiz.ro
Ultimele imagini cu saxofonistul Memiș Selciuc în viață! Ce a apucat să spună înainte să se prăbușească: „Cine știe când…”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Carnagiu pe autostrada M1 din Ungaria. Opt persoane și-au pierdut viața după ce un șofer ar fi adormit la volan, iar un microbuz s-a lovit de un convoi
iamsport.ro
Despărțire la CFR Cluj după o discuție cu Dan Petrescu: ”Ne-am strâns mâna și ne-am văzut fiecare de drum”
MediaFlux
Datoriile la ANAF s-ar putea șterge. Fiscul va fi obligat să elimine obligațiile fiscale ale românilor
stirilekanald.ro
VIDEO PNL a decis să nu susțină guvernul Tomac. Ilie Bolojan: „Nu are puterea să continue reformele necesare”
Cupa Mondială 2026 – program, favorite, noutăți